6 januari 2006

Vänner och ovänner...
Jo men hur har det gått på livssökandet under jullovet då? För att bevisa att jag förmodligen är den människa norr om ekvatorn i störst behov av ett liv kommer här en kort resumé av mitt jullov. Datorn och tv-soffan har varit välbesökt. Jag har tittat på alla brittiska polisserier som har gått (i brist på fler kanaler) men jag har dock hållit mej undan från alla evinnerliga Jönssonliganfilmer. Sånt är skadligt gott folk... Jag har till min broders förtjusning plöjt igenom hela säsong 1 av Twin Peaks, mycket bra var det. Jag har hittat en massa gamla absolute hits skivor och börjat lyssna på 90-tals pop. Det är inte så farligt som det låter... Jag har dock snubblat över lite oroande information om 1900-talets sista årtionde.
Enligt susning.nu:
Dr Bombay, fiktiv indisk taxichaufför, prins och musiker. Debutalbumet Rice & Curry kom år 1998 och gjorde, med runt en halv miljon sålda exemplar, Dr Bombay till det årets bäst säljande artist i Sverige.
Vi tar här en minut för att skämmas över våra landsmän.
Jag råkar anse att jag då som 11-åring inte kan anklagas för medhjälp till detta felsteg. (Även om jag kanske råkar ha Dr. Bombays album i min skivsamling. Det är en av mina mörkare hemligheter)
För att då tala om den sedan augusti utflugne brodern, så har jag denna julen fått uppleva fenomenet med utflyttade barn som återkommer till sina barndomshem över jul och nyår. Han var iaf äckligt som vanligt och jag påpekade lite finkänsligt (HAHA) att han faktiskt inte bor här längre, han verkade dock inte ta detta till sej. Första dagen här vid middagsbordet (där jag återigen hade blivit degraderad till flanken p.g.a. Lill-pojkens återkomst) går våran värmepanna (typ) igång, varpå bror springer in i tvättstugan och utbrister; "Men oj, hehe, den lååter ju" och klappar lite på den fina blanka vita ytan. Vill påpeka att jag har levt med detta i 18 år, sympatier är välkomma i kommentarerna.
Han fick förresten ett mini-boule-set i julklapp av mej...han tog inte ens med sej det hem... Hmm...han glömde det säkert...mmmhmmm...
Sen har han utvecklat sin egoistiska-besserwisser-sobb-idiot sida nåt fruktansvärt nere i Linköping. Det kanske är nåt i luften...
Min far hostade en pokerkväll här igår. Jag tror det var ett desperat försök att verka cool...? Fem lulliga småbönder som spelar bort sina tillgångar är humor om man frågar mej
Karies och baktus are back people!
Adieu =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback