Kortisar

Lite nytt som hänt den senaste tiden.

* EMD är fjärde och sista jokern, väldigt väntat. Jag är inte deras största fan, men hoppas på nåt bra. Som alltid =)

* Sista låten Higher kommer framföras av
Star pilots, ni vet dom med den här.

* Sverige vann OGAE Second chance contest för typ 111e gången med Sanna Nielsens Empty room. (Alltså en ESC-fanclub tävling för låtar som var med i de nationella finalerna men inte vann) Hur skulle det vara om vi skickade tvåan eller trean i MF till ESC nångång istället? =P

* Någon mer än jag som såg Cookies'n'beans på Svenska hjältar-galan? Jag ser nu officiellt fram emot deras bidrag, och inte enbart p.g.a. fröken Öhrn.

* Terry Wogan hoppar av som brittisk ESC-kommentator, ersättare blir Graham Norton. Även om jag inte ser de brittiska sändningarna tycker jag detta är goda nyheter. Wogan har känns trött och gnällig ett bra tag nu och Norton är ju rolig =) Nedan ett stycke Graham Norton i ett sycke kvinnokläder. Han sysslar tydligen med musikal nu för tiden.


* Vitryssland har kört igång med semifinaler, detta är dock inget jag följer utan kollar bara som det snackas extra mycket om nån låt. Den här tiden på säsongen kan man inte direkt vänta sig kvalitet men denna är lite kul iaf.
Sjukt nasal röst, knagglig (men med vitryska mått mätt bra) engelska, och en chatchig liten låt.
Bara lite kul =)


* Jag vill nu varna för att följade klipp innehåller en låt som famförs med enormt mycket energi och intensitet. Bruden har ju karisma ända ut i fingerspetsarna och tar verkligen i från tårna. Kom inte och säg att jag inte varnade er. Från Bulgarien.

Hon fick 0,66% av rösterna och kvalificerade sig inte. Vad hände liksom?!

Kommentarer
Postat av: Emma

Värsta är ju att de fan kunde ha blivit bra! Med annan sångare... ojojoj!

2008-12-16 @ 18:42:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback