Linköping

Okej, Linköping. Min broder var en exemplarisk värd och gav mej en rundtur i stan, så nu har jag sett och besökt Filbyterstatyn (som ingen vet varför han ens står där), domkyrkan (Den var stor. Och fin.) och Cloettas chokladbod (Kexchoklad för 3kr styck! Jag var i himlen =P)

Själva tjottaballongen då. Jag kan genast meddela att om jag inte blir bjuden, vinner biljetter eller om dom bestämmer sej för att hålla en delfinal på min bakgård så kommer jag troligen inte betala för att se det live igen. Inte för att det var en oangenäm upplevelse eller så, jag föredrar bara tv-soffan =P  Hade intressanta publikgrannar också. På ena sidan en farbror som verkade tro att vi var polare som satt och små pratade med mej hela programmet. Han luktade gratis jordgubbstuggummi och äldre herre. På andra sidan den enskilt högljuddaste samlingen människor i hela arenan, varav två med Alexander Bard-shorts, knästrumpor, hängslen och hela baletten. Dom skrek, hoppade, visslade och lät i två timmar. Vakterna var där och sprang stup i kvarten och jag var delvis döv på vänster öra i några timmar efteråt. Hade även en könlös varelse bakom mej som stog upp i varenda låt och gnuggade sin ballong i huvudet på mej, så håret stog åt alla håll. Det kändes fan medvetet asså =P
Oj vad negativ jag låter. Det var faktiskt trevligt trots allt =)

Låtarna var det väl inga större fel på heller.
BWO var självklara.
Frida var kul, men det känns som en låt som man blir väldigt trött på väldigt fort, så jag kommer nog inte lyssna på den igen innan finalen =P
Hajade inte riktigt grejen med operan.
Synd att Patrik rök, svenska folket måste ta vara på pojken lite bättre tycker jag =P
Och jag är pinsamt nog löjligt förtjust i Caracolas Hits for kids-bubbelgum-90-tals fläskare, jag vet inte vad det är med mej =P

Och ja, jag skymtar förbi i bild. Halva jag iaf. Fan.

Kommentarer
Postat av: A-M

JAG VILL OCKSÅ HA KEXCHOKLAD FÖR 3 KR STYCK!!

Jag är förvånad att du som avskyr människor stod ut med det där. Jag hade inte gjort det.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback