Superlördag

Den är verkligen on-season nu! Nu på lördag väljer 8 länder sina bidrag, Makedonien, Ukraina, Bulgarien, Irland, Kroatien, Polen, Island och Rumänien.

Rumänien bara måste välja Biondo, även om liveframförandet och ljudet var lite sådär. Dom vann för övrigt sin semi så det ser ju bra ut =)


Island har hållit på med sina deltävlingar sen 1800-talet typ och har lyckats skramla fram iaf en bra låt. Detta är den engelska versionen, vars text är skriven av Paul Oscar faktiskt.


Jag föredrar dock den isländska versionen. Lite jobb på framförandet kanske...=P


Slänger med "svensk-videosen" från Polen också. Varning, naket på g.




Lite lagom budget sådär...

Kommentarer
Postat av: Schlagermirja

Åh vad den isländska låten var bra, hoppas att de har mer vett i skallen i år än förra året! Jag gav upp att hänga med i de isländska uttagningarna efter att ha sett ett par av de extremt sega "delfinalerna" i höstas, så jag hade inte hört den hörut. På tal om Paul Oskar... hur var det egentligen med att han dansade i kalsonger i ESC...?

Shine har jag inte riktigt förstått mig på, men Måns måste man ju heja på :P Tycker dock att årets rumänska bidrag inte varit lika roliga som tidigare, men det beror nog på att de senaste två åren har båda mina rumänska favoritartister, Mihai och Morandi, varit med.. LaGaylia är rätt bra dock!

Postat av: Walesaren

undrar bara om paul oskar har sminkat de där två också? eller är island lite så där gay i övrigt?

2008-02-21 @ 21:11:47
Postat av: Emma

Jag kan inte sluta lyssna på superhero låten! hur kan nått sånt hända???

2008-02-23 @ 16:17:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback