Andra semin då

Ah, jisses va skönt att gå till final!
Men jag har uppenbarligen inte samma smak som resten av Europa, bara hälften av mina förhoppningar gick till final. Är nog mest förvånad över Bulgarien, trodde den skulle gå hem mer. Och Schweiz var ju en tidig favorit men den blev bara platt och tråkig på scen, han lalla runt där bara. Synd på en bra låt.

Finalisterna:

* Island - Så rätt, så bra. Reykjavik, någon?
* Sverige - Kändes lite skakigt i början, men tog sig snabbt. Lättad =)
* Ukraina - Snyggaste numret.
* Portugal - Jag vet då inte, men jag tyckte den var helt fantastisk helt plötsligt =)
* Albanien - Känner mej helt likgiltig inför denna nu.
* Turkiet - Blaha-rock. På turkiska. Happ.
* Kroatien - Jag vill också bli en söt gubbe med käpp, som rappar när jag är 75 =P Låtmässigt nej tack dock.
* Georgien - Pigs will come...
* Danmark - Lite allsångsvänlig och trallig, men tjatig som få.
* Lettland - Andra semins skämskudde-bidrag. Hata!

Konceptet med 2 semifinaler verkar ju ha funkat också, bra blandning av öst och väst i final. Och alla nordiska länder! Heja Norden! =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback