Reflektioner

Första semin avklarad. 7/10 av mina förhoppningar slog in. Strumpan åkte ut... men, men =P
Början var ju rent plågsam men sen tog det sej.
Luuk var bättre än förra året tycker jag. Han har tydligen lärt sej att hålla tyst det senaste året =P Lite störande dock när han och Perrellin satt och snackade bort spänningen när resultaten redovisades.

Finalister:
* Azerbajdzjan - Intressant. Jag fattar inte ett ord av vad dom sjunger, men intressant.
* Norge - Tack och lov. Lite kvalitet! =)
* Finland - Fin-land?!! Jisses... Lordi-effekten eller?
* Israel - Växte på scen. Helt ok.
* Armenien - Något svajigt framförande kanske, men solklar finalist!
* Bosnien & Herzegovina - Älska! Överlägset bäst ikväll. Ett litet lyckopiller =)
* Rumänien - Stabilt och fint.
* Ryssland - Jag satt med skämskudde och gapade Tööööööönt till tv:n. Det är ju såååå överdramatiskt. Men låten är som sagt väldigt bra.
* Grekland - Jag är inte överförtjust i låten (jag gillar introt och rumpskakardelen =P) men självklar finalist.
* Polen - Och folk säger att Perrelli är plastig! Fejkbränna och kritvita tänder, naturligt värre =P Lite som den kvinnliga motsvarigheten till Dima Koldun (Vitryssland förra året) I grund och botten en okej ballad dock. Men för att vara amerikanska så fattade jag inte mer av hennes sång än Azerbajdzjans, väldigt sluddrig sång. Eller var det bara jag? =P

Kommentarer
Postat av: Walesaren

har ingen aning om vad svenskarna sa, men jag tyckte bland det bästa va "give me five *klapp* hehehe" och "you can't vote for your övn country" lol.
tycker att armenien har bäst låt, men det blev ju som sagt lite svajigt på scenen. grekland blev bättre än jag hade trott dock..
på torsdag blir det till att rösta på sveeeerige!!! :D

2008-05-21 @ 01:38:33
Postat av: Schlagermirja

Haha jag blev lika chockad som du över Finland! I övrigt var det mesta väntat.. jag hade 8/10 rätt :p

Postat av: Sofi

"MIN" Dima gick vidare!! Extra plus åt Plusjenko!! Love Them!!

2008-05-21 @ 22:31:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback