The ones that got away

Jag är väldigt över ESC 2008 nu. På't igen nästa år bara =)

I alla fall, för att avsluta säsongen tänkte jag bjuda på några låtar vi skulle kunnat se i årets ESC, men som inte lyckades vinna i sina respektive länder. I många fall mycket bättre låtar än dom som faktiskt vann.

Birgit Õigemeel - 365 days (Estland)

Snygg ballad, och sjuuuuukt mycket bättre än snuskgubbarna i helfärgade kostymer.

Sergey Lazarev - Flyer (Ryssland)

Det har väl inte undgått någon att jag inte är så förtjust i årets ryska bidrag. Denna gillar jag bättre och kors i taket, en ryss som sjunger på förståelig engelska! =P

Kostas Martakis - Always and forever (Grekland)

Catchig och enkel. Diggar stenhårt! Väldigt mycket bättre än deras monotona tredjeplatsare i mitt tycke.

La casa azul - La revolucion sexual (Spanien)

Jag vet att jag har tjatat om den här, men det hade varit en gigantisk favorit för mej om den bara vunnit. Fan för dej, Rodolfo! =P

Carolin Fortenbacher - Hinterm ozean (Tyskland)

Men tanke på hur jävla illa dom tyska tjejerna sjöng, så framstår ju detta som briljant. Trevlig ballad tycker jag.

Donal Skehan - Double cross my heart (Irland)

På tal om falsksång... De tyska damerna hade legat i lä om lilla Donal vunnit =P Synd, för det är en trevlig liten låt. Jag hade föredragit falsksång mot en kalkon tror jag =P

Några fler:
Leona Daly - Not crazy after all (Irland)
Hade inte ens lagt märke till den förut. Bra låt ju!

Sandrine - I feel the same way (Belgien)
Bara för att den är såååå mycket bättre än den som vann. Men ändå inte speciellt bra =P

Biondo - Shine (Rumänien)
Ja, den igen! Fortfarande en av dom bästa på hela säsongen!

Sandra Oxenryd - Superhero (Polen)
Catchigt värre. Tyvärr hemskt live, så vi tar videon =P

Man meadow - Viva la musica (Polen)
Svenska pojkar, lite lagom falsksjuget sådär och en väldigt Thomas G:son:ig låt.

Magicantasticamente - Bla Bla Bla (Portugal)
Och denna, enbart p.g.a. titeln! =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback