Gårdagen

MF:
Bästa Mf-semin låtmässigt på år och dar. Makoolio och Amy sög lite mer än dom andra dock. Hade bara Cookies n Beans (Är inte detta bra så säg?) gått till AC i stället för barnet hade det hela varit helt i min smak. Nog om det.


En handfull nationella finaler avgjordes igår också och jag utfärdar redan här en lite varning för otäcka musikaliska haverier.

Polen. Lidia Kopania - I Don't Wanna Leave

Fin liten sak. Låten alltså. Kan definitivt växa till sig. Låten alltså.

Moldavien. Nelly Ciobanu - Hora din Moldova (Fin titel för övrigt)

Oh dear... Jag blir stel av skräck när människan börjar gapa och skräcken släpper inte direkt när hon fortsätter gapa heller. Något schizofren låt också. Hur mår ni Moldavien? Prata med mej.

Litauen. Sasha Son - Pasiklydęs žmogus (Nån som vill ge sig på att uttala det?)

Det här känns lite som att snorta vetemjöl istället för knark, det händer liksom ingenting. Eller får iaf inte önskad effekt. Kan säkert bli bättre på engelska dock.

Island. Jóhanna Guðrún Jónsdóttir - Is it true

Ja, det är väl klart att våra finanskrisdrabbade medmänniskor ute på ön ska bidra med lite kvalitet i detta minst sagt haltade schlagerår. Jag gillar detta. Fint, enkelt, klassiskt. Tack Island.

Armenien. Inga & Anush Arshakyanner - Jan Jan
Känns lite Turkiet cirka 1990-tal. En märklig historia. Kan gå hur som helst.

Kommentarer
Postat av: A-M

Jag som tyckte amy diamonds låt var ganska bra... Jag gillade måns låt också men tyckte inte om framträdandet. Jag tyckte inte Petra Mede var rolig. Men det kanske bara var stämmningen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback