Gårdagens val

Jag skulle vilja börja med att ge våra söta bröder och systrar i Norge en klapp på huvudet för ett bra val i gårdagens semi. Dom lyckades skicka min favorit direkt till final, nämligen denna (Den hottar upp sig efter ett tag =P) Jag gillade honom redan förra året, då i konstallationen Zuma, med låten Always, always som norrbaggarna då hade den dåliga smaken att glömma bort i Sistesjansen. Den andra finalisten blev den här. Lite lagomt blahaig.
Finland. Waldo's peple - Lose control.
Bravo säger jag. Efter tre år med rockdynga är detta rätt befriande. Piffa till uppträdandet lite, och klä er i nåt annat än svart så är jag nöjd med denna. Bäst hittills.
Danmark. Brinck - Believe again

Ja, om våra två tidigare grannländer gjorde bra val igår så gjorde Danmark som Vitryssland och lät röven vara med och avgöra deras val. Detta är ju sjuuuuuukt trååååååkigt. Perfekt radioskval kanske, men jag sover efter 1 minut. Ronan Keating har förövrigt varit med och skrivit låten, och pojken verkar tro att det är Sikta mot stjärnorna eller nåt, för han låter ju exakt som honom =P Extra irriterande blir det när man vet att tvåan är såååå mycket bättre. Hade det inte varit trevligare att få höra denna delvis svenskskrivna schlagerpärla för Danmarks räkning i Moskva istället? Jag tycker så.

Storbritannien. Jade - My time
Synd när dom faktist anstängt sig i sin uttagning att låten inte håller måttet. Sångerskan är duktig, men låten känns enormt gammaldags och musikalig. Funkar inte riktigt för min del. Kanske en växare?
Rumänien. Elena Gheorghe - The Balkan girls
Hmm... Det här går in genom ena örat och ut genom det andra. Inget bestående intryck. Rätt trist.


Ikväll väljer även Slovenien och Nederländerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback