Grekland och Georgien

Georgien bestämde sig ju efter många om och men att trots allt ställa upp i årets ESC. Igår hade de final och denna vann. Musik och politik någon?
Stephane & 3G - We don't wanna put in
Låtmässigt är det väl...okej, antar jag. Får väl se hur lång tid det tar innan Svante kommer och tar dom i örat.


Gårdagskvällen fick jag för mig att spendera med att kika på den grekiska låtuttagningen, kunde väl vara trevligt tänkte jag. Haha, så fel man får ha. Dom spenderade den första timmen och 45 minuter med att, på mer eller mindre underhållande sätt, gå igenom samtliga ESC-vinnare genom åren. Tjo-bloody-ho. Tonerna av Dima Bilans Believe tonar ut, och jag sitter och hoppas att showen äääntligen ska komma igång. Nejdå, då kommer förra årets grekiska representant, årets cypriotiska dito OCH en reklampaus. Publiken, som är en intressant blandning av småbarn och rökande och alkoholdrickande vuxna, ser uttråkade ut och efter många om och men kommer så huvudpersonen för kvällen. Han mimar sig igenom sina tre bidrag, som om han hade startnummer 1, 2 och 3 i MF typ, vilket är gjort på 10 minuter, därefter kommer ännu mer dynga och en handfull av årets deltagare får mima sig igenom sina låtar. Ännu mer reklam, varefter en gammal farbror kommer in på scen med ett ihopvikt A4 och mycket spänningslöst förkunnar att vinnarlåten är This is our night.
Jaha... så gör man i Grekland.
Sakis Rouvas - This is our night
Helt klart rätt låt som vann, omöjligt att veta hur detta kommer bli live dock.  Refrängen är något av en besvikelse, funkar inte riktigt, har dock förhoppningar om att med ett riktigt bra framförande i semin kommer detta bli bra.
Min helt personliga Top5, efter att runt hälften av året bidrag är valda. Utan inbördes ordning
* Tyskland
* Frankrike
* Island
* Grekland
* Finland

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback