MF

Några små reflektioner.

* Det är ju en smärre skandal att Micke "Snaaaaark" Rickfors gick vidare till andra omgången istället för Velvet som enligt mig hade en av de bättre låtarna och framträdandena.
* Jag gillar Molly Sandén, hon kan sjunga och har utstrålning. Låten var fin, men texten... Kom igen Pling, lägg klischéerna i byrålådan nu. Lås gärna och kasta bort nyckeln också.
* Jag gillar Petra Mede mer och mer.
* Jag är inte EMDs största fan på något vis, men finalplatsen kändes självklar. Känns som en låt man blir väldigt trött på väldigt fort dock.
* BWO var ett enda långt sömnpiller. Tyvärr.
* Det var ett jävla gnäll på folk angående låtkvaliteten i år. Jag fattar inte vad det gnälls på ärligt talat, tycker det på det stora hela är samma kvalitet som tidigare år. Det viktigaste är ju att de bästa låtarna går till final, och jag gillar samtliga som är där hittills.

Kommentarer
Postat av: A-M

Jag håller med dig om allt! Tyckte dock att "I am"andet i velvets låt blev lite tjatigt. Men den kändes härligt steampunkig på något vis..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback