Tre till

Tre finaler igår. Vinnare som följer.

Norge. Alexander Rybak - Fairytale

Att säga att han var överlägsen i finalen vore århundradets underdrift. Han vann med 747888 röster, med tvåan på 121856. Lite lagom marginal sådär, för att vara på den säkra sidan. Han är iaf redan hypad på nätet och det snackas vitt och brett om den här som eventuell ESC-vinnare i maj. Jag gillar den absolut, en charmig liten historia, och han är bra. ESC-vinnare? Återstår att se.

Makedonien. Next Time - Nesto Sto Ke Ostane

Jag kände djup avsky för det här efter 10 sekunder, och den känslan hade inte försvunnit efter 3 minuter. Fruktansvärt!

Bulgarien. Krassimir Avramov - Illusion

Jag känner mej som ett frågetecken. Enbart i ESC gott folk! =P Han påminner mig lite om blandning av
David D'Or och han som gapade i Bulgariens låt 2006. På gott och ont.


Tyskland har ju redan presenterat sin låt, men igår gjordes första offentliga framförandet av den.
Publiken ser ju måttligt road ut =P
Det här är en av mina favoriter i år låtmässigt så jag hade höga förhoppningar på den här. Synd att det inte är live, känns omöjligt att bedöma nu. Potential till ett snyggt nummer och dom vässar lite.

Kommentarer
Postat av: Emma

Makedonien är favorit för tillfället iaf =) goodie good=)

2009-03-26 @ 22:00:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback