Andra bidraget

Årets andra bidrag presenterades på nyårsafton. Turkiet representeras av Hadise med låten Dum tek tek. Spontant känner jag mej lite dumförklarad efter första lyssningen, den är liksom så löjligt enkel. Det känns väldigt 1999, och väldigt mycket som det har gjorts förut. Å andra sidan är det ju precis en sån skaka rumpan poplåt med turkiska tongångar som dom haft framgång med förut. Efter första lyssningen kändes det väldigt billigt och ofräscht, men samtidigt inser jag ju att det är precis såna här enkla, rättframma historier som folk röstar på (ala Grekland 08). Jag förblir hoppfull, det är ju trots allt bara andra bidraget, och vem vet den kanske växer =)

Kommentarer
Postat av: A-M

Jag tycker den känns extremt tråkig


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback