Flashback - Scary-edition

Det fina med ESC är ju att man får se ut, göra och låta hur fan man vill vilket artisterna såklart uttnyttjar till fullo. Tyvärr finns det även fall som, mer eller mindre medvetet, gett åskådarna skrämselhicka. Top tre som följer.

1. Tyskland 2003. Let's get happy - Lou

Gemensamt för alla dessa tre är att man får lite Jag äter småbarn till frukost-feeling, och jag vet inte om det är riktigt det de är ute efter. Minns att många efter det här framförandet påpekade att det nu stod helt klart varför musikvideon till låten varit tecknad =P Kören ser ju ut som något slags kvarglömt 90-tals band ala Steps också. Men att uppmana till homosexualiserande i Europas största gay-gala får väl ändå anses vara röstfiske på hög nivå =P

2. Ryssland 2001. Lady alpine blue - Mumiy troll

Denna sprattliga ryss fann mitt blott 13-åriga jag ytterst obehaglig när det begav sig. Ironiskt nog känns det här som ett typiskt bidrag som jag skulle gilla om det var med nu, och idag kan jag faktiskt gilla både låten och framträdandet =P

3. Norge 2001. On my own - Haldor Lægreid

Alls inget fel på låten, men Haldors tillstramade nuna gör att det hela mer känns som en obehaglig parodi.
Roligast: Den lilla wailningen i början på andra versen, hans blick ut i fjärran med rynkad näsa vid 1.33 och hur man kan se honom sakta färgas röd när han tar i i höjningen. Major LOL-moments om jag får tillåtas vara fjortis för en sekund =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback