Is it true? Is it over?

Som Jóhanna Guðrún Jónsdóttir skulle säga.

Final då vänner. Jo, jag tackar jag. Jävlar i min lilla låda va tolvorna flög åt alla möjliga håll. Spännande iaf =)

* Fanns tre som stack ut för mig i finalen. Alcazar, EMD och Malena.
* Lägg ner internationella juryn säger jag nu, en månad efter alla andra =P Jag har egentligen aldrig stört mej på detta påhitt men nu i finalen kände jag bara Gå och krama ett träd eller käka en snigel eller nåt och låt oss i Sverige välja vårt eget nedrans bidrag, tack och god natt!
* Nån mer än jag som nynnar på Tingaliin?
* Bästa MF-finalen nånsin? Yes, jag skulle nog kunna säga så. Iaf under min tid.
* Jag skiter ärligt talat i hur det går i Moskva nu. Efter 15 sorger och 11 besvikelser de senaste åren har jag slutat hoppas på Europas smaklökar och nöjer mig helt enkelt med att gilla det svenska bidraget och hålla en tumme. Vi kommer iaf sticka ut... alltid nåt =)
* Direkt efter finalen släppte Svt
alla röstningssiffror från alla deltävlingar och finalen. Några spontana reaktioner från moi.

Semi:
1. Caroline af Ugglas var i ledningen totalt innan duellerna, men Emilia gick om när det verkligen gällde. Kan säkert ha handlat om lite anti-röster också. Emilia bara 500ish röster från att åka ut i första omgången där också.
2. Mums-mums överlägsen. Väntat? Svar ja.
3. BWO hade finalplatsen klar, men Molly gick om i duellen. EMD var mer överlägsna än jag trodde.
4. Riktigt jämnt. Star pilots hade finalplats i första omgången. Susanne Alfvengren lyckades skrapa ihop minst antal röster av samtliga i alla delfinaler. Förståeligt.
AC
Oväntat tajt mellan Caroline af Ugglas och Star pilots. Intressant. Anti-röster igen?
Finalen
Malena          322657
Caroline        318952
EMD               231098
Alcazar          199014
Mans             182651
HEAT             178283
Sarah            146300
Molly              51467
Agnes            49819
Emilia           48844
Sofia              19885
Riktigt jämnt i toppen! Faaan, visst hade det varit intressant att skicka ut Ugglan i Europa, bara för att se hur det skulle gå? =P

Kommentarer
Postat av: Sofi

FYYYY FAAAAAN!!!!!

hur kunde malena vinna????? BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ



Önskar EMD skulle ha vunnit... ;)

2009-03-16 @ 15:24:12
Postat av: Walesaren

Var rätt så nöjd med resultatet. Var mest glad över att Caroline, EMD eller Mums-mums inte vann. Fast helst ville jag att Alcazar skulle vinna

2009-03-16 @ 16:28:19
Postat av: A-M

Jag hejade på måns, emd, alcazar och molly. man tyckte ju att om man hejar på så många så skulle väl någon av dem vinna.

Postat av: Sofi

Mums-Mums???



Molly var inte helelr bra... Måns och alcazar håller jag med kund ha fått vinna... Men Emd var klart bäst! :D

2009-03-17 @ 12:50:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback