Reflektioner

Några små åsikter om kvällens semi.
Finalisterna:
Turkiet - Väntat, men jag blir bara aggressiv av skiten. Gillar de instumentala partierna, men sen gapas och skriks det Düm tek tek i ett enda kör och jag irriterar mig bara nåt kopiöst.
SVERIGE - Halleljua! Hann inte ens bli nervös. Plus att kommentatorernas ljud var före bilden så så var det med den spänningen =P
Israel - Blev helt okej på scen. Allt är bara helt okej. Inget man hoppar upp och ner över.
Portugal - Jaaaa! Hur charmigt som helst och jag älskar den färgglada scenen =)
Malta - Hennes röst skär i mina öron, även om låten är rätt fin. Tyckte själva framträdandet var en enda stor gäspning.
Finland - JA för låten, NEJ för framträdandet.
Bosnien Herzegovina - Jag försöker och försöker gilla det här men det klickar aldrig. Inte min kopp te.
Rumänien - Inte jättespännande, men funkar i final.
Armenien - Jag tycker som sagt att Inga och Anush Päivärinta är rätt roliga och har en kul låt. JA i final =)
Island - Blev lite orolig där på slutet. I mitt tycke bäst ikväll. Oväntat nog.
För övrigt:
* Fick 7/10 av mina förhoppningar i final. Inte allt för illa. Jag sörjer mest mitt kära Schweiz. Inget klockrent framträdande, men fan bästa låten!
* Hata, hata, hata, hata, hata, hata, hata programledarskrällena. Var har dom grävt upp dom nånstans? Gapiga, oseriösa och störande som fan. Undrar för övrigt om dom var siamestvillingar för dom stog ju mer eller mindre varandra hela sändningen. Karlsloken var iaf galet klängig på sin supermodellkollega. Kanske så man sköter saker i Ryssland?
* Gillar Shirley och Edward som kommentatorer. De håller en bra nivå och babblar inte sönder nånting.
* Jag gav mer eller mindre upp min minifavvo Bulgarien så fort jag fick syn på deras outfits. Hela framträdandet var ju en mindre kapsejsning. Och vad var det för roadkill som stod och gapa på sidan av sen då? Nej, sorgligt men sant... och en aning roade =P
* Jag hatar T.a.t.u. Deras bidrag från 2003 är i mina öron och ögon ett av Rysslands värsta bidrag genom tiderna och att det ens kom i närheten av en tredjeplats är en mindre skandal. Jag använde således mellanakten som kisspaus.
* Det enda som var bra med Tjeckien var när Shirley Clamp påpekade att om hon gifte sig med sångaren skulle hon heta Shirley Banga Clamp. Roligt tyckte jag och garvade gott för mig själv en bra stund =P
* Vem - om någon - tror ni blev räddad av juryn?

Kommentarer
Postat av: Emma

Men men men... Makedonien då?

2009-05-13 @ 15:24:42
Postat av: Kakan

Men men men... Schweiz då?! Sörjer du inte kvalitet eller? =P

Postat av: Emma

Jo, men de är ju det jag gör!

2009-05-13 @ 20:58:56
Postat av: Kakan

Släpp Makadonja nu, dom är uuuuteeeee =P

2009-05-13 @ 21:05:58
URL: http://knaskakan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback