Semi 2

Mina förhoppningar inför andra semin imorgon.

Utan inbördes ordning
Finalister:
Ungern - Jag var en aning skeptisk i början, men sen växte låten och blev en av favoriterna i år. Sen när man såg det überkäcka framträdandet i repvideon måste man ju bara hoppas på en finalplats =)
Grekland - Jag gillar verserna, hela scenshowen och artisten. Enda minuset för mej är refrängen som känns lite statisk och monoton, men det kan jag ha överseende med. Självklar i final.
Azerbajdzjan - Enkel men effektiv. Väldigt catchig liten sak som kan bli farlig.
Norge - Jättefavoriten vars enda nackdel i min bok är just att den är jättefavorit för jag har en tendens att känna lite illvilja mot dom =P Men det går inte att bortse ifrån att det är charmig artist med en charmig låt. Jag gillar't! =)
Irland - Skön radiorock. Hoppas på ett bra framträdande.
Estland - Stilren, stämningsfull etnopärla. Lite annorlunda, men en av dom bättre i år. Ska bara till final!
Ukraina - Till min egen förvåning. Ukraina kan det har med eurovisionshower och efter att ha sett videon från repet finns ingen anledning att tro att det kommer bli mindre show i år. Jag pendlar mellan att tycka att det är fullständigt vulgärt och äckligt till att gilla hela over the top-grejen och att de bara fläskar på. Finalen behöver Ukraina skulle jag säga =P
Albanien - Gillar låten skarpt och framtädandet blir säkert helt okej i slutändan. Men kroppsstrumpor, Albanien... verkligen?
Litauen - Fick sej ett ordentligt lyft när den engelska versionen kom och jag tycker det håller ända till final.
Serbien - Jag kommer på mej själv att tycka det här är lite småkul och småsvängigt varje gång jag hör den. Varför inte final liksom? =P
*************************************************************************************************************
Låtar som jag skulle kunna leva med men som ändå inte är jätteroliga att ha i final:

Kroatien - Jag klickar inte med Balkan-balladerna i år. Snaaaark.
Polen - Bitvis riktigt fin ballad, men bitvis också riktigt tråkig.
Cypern - Låten är nästan lite fin ibland, men som ovan, trist.
Danmark - Enda gången jag faktiskt uppskattat den här var när jag såg musikvideon till den, men på scen vill jag bara skrika åt karln och slita mitt hår. Menlöst sömnpiller. Med det inte sagt att den är chanslös dock.
Slovenien - De instrumentala delarna blir snabbt långtråkiga och sången blir lite gapig. Orginellt om inte annat.
Nederländerna - Jag tycker det här är lite obehagligt och gubbsjukt, men samtidigt är det så eurovision-hysteriskt att det faktiskt skulle kunna funka. Jag är splittrad =P
Moldavien - Alldeles för hysteriskt för min smak egentligen. Just därför kan den funka.
Slovakien - Lite gapigt och lite tråkigt. Välkomna tillbaka och allt, men bättring nästa år tack.
**********************************************************************************************************
Aldrig i helvete i final:

Lettland - Ett av årets sämsta. Jag pallar inte. Deras pirater förra året framstår ju som värsta mästerverket bredvid den här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback