Hejdå 2010

Höll helt på att glömma min årliga sammanfattning i år men goda medmänniskor påminde mig så här kommer den iaf.

Årets bästa MF-låt:
Jag säger
Kom, på ren catchighet. Bubblare: Sucker for love och Underbart

Årets sämsta MF-låt:
Allt för många att välja mellan men Py Bäckman, någon?

Årets bästa ESC-låt:
Överlägset Milim. Med Mangas We could be the same som god tvåa

Årets sämsta ESC-låt:
Sloveniens folk-rock elände

Årets bästa låt i verkligheten:
Varför inte Pack up, Hang with me, eller The Flood?

Årets sämsta låt i verkligheten:
Sämsta och sämsta men jag har aldrig fattat grejen med Gagas Alejandro

Årets landsplåga:
Mikrofonkåt (Fast jag gillar den!) Bubblare: Skaka rumpa

Årets MF-moment:
Christine Meltzer i Malena Ernman-sketchen. Klassiker!

Årets ESC-moment:
Jimmy Jump

Årets MF-skandal:
Den allmänt usla låtkvaliteten i årets tävling

Årets ESC-skandal:
Att Kroatien inte ens kom till final

Årets inför-video:
Islands läskiga badhus-video

Årets 180:
Rysslands Lost and forgotten. Skrev bland annat såhär efter den hade blivit utvald.

Snälla Dima, kom tillbaka! Allt är förlåtet!
Smått usel låt iaf. Sluta gapa och gå i terapi!

Nu tycker jag den är störtskön och smårolig =P

Årets citat:
Inget konstigt alls!

Årets ESC-fan:
Årets och årets... men ni fattar. Självklart den här =P

Årets tv-serie:
Solsidan

Årets tv-serie 2:
Så mycket bättre

Årets bästa film:
Åtminstone av dom jag har sett. A single man. Trailer här. Spring och se!

Årets sämsta film:
When in Rome. Totalt usel. Undvik!




Men gott nytt år då, kära vänner. Vi ses på andra sidan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback