Andra kvällen

Mina åsikter låt för låt.

1. Eric Saade - Manboy
Genombrott AB. Scenshowen är snygg, vatten = smart drag. Låtmässigt tycker jag dock den inte är en av Kempes starkare alster, men fan så catchig och sitter som en smäck. Väl värd en finalplats.

2. Dogge Doggelito & Andra Generationen - Hippare hoppare
Ta en strumpa (gärna skitig) och stoppa i munnen, dansa fågeldansen och sjung Ekorrjäveln satt i granhelvetet och det kommer se ut och låta fan så mycket bättre än det här. Kebabpizzan för några år sen var ju åtminstone lite rolig. Det här suger.

3. Anna-Maria Espinosa - Innan alla ljusen brunnit ut
.....................................................snark................................................ Tyvärr, får jag väl tillägga.

4. Highlights och Mist - Come and get me now
Jag var gravt skeptisk när den här, i en något annorlunda kostym, vann webjokertävlingen i höstas. Det var en allvarligt pissdålig jävla skitlåt helt enkelt och man kunde ju inte annat än att misstänka att de anställt ett antal thailländare som de betalade med kramar och kex för att sitta och rösta på deras verk 24 timmar om dygnet. Jag såg med andra ord inte fram emot detta. Måste dock motvilligt erkänna att de åtminstone fått låten lyssningsbar. Och den där jäkla refrängen asså, ska ni inte kleta tuggummi i mitt hår också när ni ändå hållet på?
Inte bra dock. Fick en vettig placering.

5. Pauline - Sucker for love
Tycker denna var riktigt skön. Glatt och gungigt och lite annorlunda för att vara MF. Kul att det kom nånstans iaf.

6. Andreas Johnson - We can work it out
Jag gillar Andreas Johnson så på ett sätt tycker jag det är lite trevligt att han fick revansch för Carola-debaclet, MEN! Jag är splittrad när det gäller låten. Bitvis mäktig, bitvis gaaaaaalet seg. Hoppades på AC.

7. Kalle Moraeus & Orsa Spelmän - Underbart
På nåt konsigt vis måste jag erkänna att jag faktist gillar detta. Söt låt. Folkligt och trevligt. Funkar.

8. Hanna Lindblad - Manipulated
Galet snygg scenshow, borde fått komma nånstans bara tack vare den. Låten är en aning stompig och entonig dock.



Den låt jag nynnat på ända sen det slutade är för övrigt Kikki Danielssons Idag och imorgon från 2006. Jävla Dolph =P
Sen är det ju bara karlar i final hittills. Maskopi?

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag gillar också vattnet! Annars väldigt... töntig låt, men den sätter sig!



Hannas tyckte jag va helt ok! Lite störande å ha två paranteser bredvid sig i soffan bara som säger "synd om henne", "kan man inte sjunga får man väl klä av sig då"... I deras värld kan man inte va snygg OCH sjunga... Jag tyckte de lät bra!! FUCK YOU! hehe



Andreas å Pauline va helt ok å! :D

2010-02-14 @ 14:17:08
Postat av: A-M

Jag gillade inte Andreas å Paulines låtara. Tyckte de var rena rama sömnpillren men det kanske säger mer om mig än om dom.



Hållar annars helt med dig kakan.

2010-02-14 @ 20:08:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback