Om kvällen

Det var väl på tiden att det drog igång tycker ni inte?
Överlag riktigt hyggligt för att vara en första omgång.


1. Ola - Unstoppable
Lite synd att han kör solo hela vägen tycker jag, hade kunnat lyfta ytterligare med lite trevliga dansmoves. Men låten är lagom klistrig och han sköter det snyggt. Har en känsla av att jag kommer hata den här om jag lyssnar för mycket så det ska försöka undvikas.

2. Jenny Silver - A place to stay
Tycker nånstans att låten är intressant men hon har ju utstrålning som en disktrasa och allt armviftande hjälpte ju inte direkt.

3. Linda Pritchard - You're making me hot-hot-hot
Minns att när hon åkte ut i kvalet i Idol 08 upprepades det ständigt att hon var "för bra" för Idol och okej, visst kan hon sjunga, men hon känns ju fullkomligt iskall på scenen. Tycker även att både låten, hennes hår och hennes outfit kändes väldigt billigt. Snyggt nummer dock.

4. Pain of salvation - Road salt
Börjar bra och känns intressant, men sen händer ju INGENTING. Snark.

5. Anders Ekborg - The Saviour
Skämskudde fram! Pinsamt värre med några få delar som funkar... knappt.

6. Jessica Andersson - I did it for love
Hade blivit ännu bättre om den varit ännu mer avskalad, nu känns den lite för mycket schlagerballad. Fin låt dock och hon kan ju sjunga.

7. Frispråkarn - Singel
Tyckte denna var en av de bättre ikväll faktiskt. Catchig och klistrig refräng. Tyckte den var värd Andra chansen iaf, istället för snark-låten.

8. Salem al Fakir - Keep on walking
Skönt låt. Jag gillar den och jag gillar honom. Enda negativa skulle väl kunna vara att refrängen upprepas i oändlighet på slutet. Tur att den är bra då.


Är inte heller jätteförtjust i det nya påhittet att avslöja första finalisten redan innan mellanakten. Tycker det förtar det spännande på slutet och just känslan att det finns två vinnare. Men å andra sidan är det ju intressant att se vad svenska folket gillar bäst. Vad tycker NI?

Kommentarer
Postat av: Emma

Nu har jag iofs inte sett Ola än... Men fan vad dåligt det var!!! Helt sjukt vad kasst! Linda var väl den enda som var ok...

2010-02-07 @ 14:39:25
Postat av: A-M

Jag missade helt den här omgången. Varför var det ingen som sa till mig att mf hade dragit igång?!

2010-02-14 @ 20:12:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback