Semi 3

1. Alcazar - Headlines
Snacka om Stay the night-hangover. Låten är en jättebesvikelse, men framträdandet som alltid fläckfritt. Rätt vettigt resultat.

2. Johannes Bah Kuhnke - Tonight
Refrängen är rätt skön egentligen men helheten blir ojämn och karln har en tveksam sångröst tycker jag. Lät bätte på förhandsklippet.

3. Elin Lanto - Doctor, doctor
En axelryckning. Känns bara blaha och funkar inte alls på mig.

4. Erik Linder - Hur kan jag tro på kärlek
Den balanserar på gränsen till att bli för mycket, men jag tycker nog att det håller sig på rätt sida ändå. Det funkar på mig, fin melodi och lite smågulligt. Tyckte nog den förtjänade AC. Ser inte han ut som typ världens snällaste människa också?

5. Getty Domein - Yeba
Tyckte det lät rätt lovande i förhandklippet, men på scen var det nåt som inte klickade. Småtrevlig låt, men inte mer.

6. Timoteij - Kom
Kul! Ett år med tveksam låtkvalitet och i princip inga riktiga überschlagers är detta befirande tycker jag. Catchigt som fan och skön gladpop. Jag gillar.

7. Darin - You're out of my life
Första lyssningen, njaaa... men den växte under kvällen tyckte jag. Trevligt, men ingen vinnare.

8. Crucified Barbara - Heaven or hell
Korsfästa Barbro... Nej, verkligen inte min grej, tycker bara det hela är våldsamt tråkigt. Bra sångerska dock.


Jag nynnar vidare på
Idag och imorgon. Lägg ner nu, Dolph, ingen mår bra av för mycket Kicki! =P

Vad tyckte NI?

Kommentarer
Postat av: Madde

Erik Linder - blond, blåögd och söt som socker var några av kommentarerna från tv-soffan jag satt i! Alla gilla Timoteij och jag gilla verkligen rösten på sångaren i "korsfästa Barbro".. Om man ändå var berikad av nå liknande. nån mer än jag som vill ha Dolphs farkost? :)

2010-02-20 @ 22:19:09
Postat av: Emma

Första gången jag rösta i melodifestivalen tror jag!

2010-02-20 @ 22:31:46
Postat av: Kakan

Madde: Jaa, vem kommer inte önska sig en segway till jul? =P



Emma: Vem röstades det på? Barbro?

2010-02-20 @ 22:38:30
Postat av: Emma

Barbo såklart! 4gånger! :D

2010-02-21 @ 15:16:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback