Sista semin

Jo, men nu börjar det väl likna nåt ändå. Men varför alla bra i samma deltävling?

1. Sibel - Stop
På förhandklippet tyckte jag det lät rätt lovande och inte alls så illa faktiskt vilket är intressant med tanke på att jag som bekant verkligen inte är nåt Sibel-fan. På scen blev det dock bara lite smått kaos. Hon stog ju bara still med en massa grodmän som hoppade omkring. Nej, vettig placering.
Hörde förövrigt när hon var med på radion och hävde ur sig något i stil med:
"Min låt är så snabb så den är inte ens tre minuter lång, den är bara 2.57"
Stor humor AB =P

2. Py Bäckman - Magisk stjärna
Ozzy Osbourne och John Lennons kärleksbarn? Känns väldigt MF 94 och var en enda stor gäspning. Kasst!

3. NEO - Human frontier

Tyckte denna var riktigt skön. Radiomusik. Kanske lite falsett-overload om man måste vara negativ. Men jag gillar, skulle inte ha nåt emot om den trasslar sig igenom AC.

4. Lovestoned - Thursdays
Ännu mera radiomusik. På ett bra sätt. Gillade denna också och är allmänt bitter att kukapskitpunkidiotlåten kom vidare bland dom 5 istället för denna.

5. Anna Bergendahl - This is my life
Tycker inte detta var den bästa låten ikväll, men hon har en fantastisk röst, utstrålning och framtädandet var skönt stämningsfullt på nåt vis. Snyggt med glowsticksen i publiken.

6. Pernilla Wahlgren - Jag vill om du vågar

Känns lite Lilla MF tycker jag. Skönt med en riktig schlager dock och skönt att man verkligen fläskar på om man nu gör en. Ni har väl inte missat
hennes kampanj? =P

7. Noll disciplin - Idiot
Vem röstar på sån här skit? Nej,  jag blir bara aggressiv. Uselt!!!

8. Peter Jöback - Hollow
Denna har växt och växt. Och ikväll växte den lite till. Jag tycker den är fin och har sjunger ju arslet av sig. Känns väl kanske inte just nu som en slutvinnare dock.


Era åsikter, please...


Kommentarer
Postat av: A-M

om Neos tänkte jag också att det var för mycket i falsett. Jag gillade början. Med pernillas gillade jag att den var så typiskt schalgeraktigt (men kampanjklippet var läskigt!). Stop gillade jag sådär, idiot också (döda mig inte kakan men jag tycker den var lite bra). Resten tyckte jag bara var blah.

Postat av: Emma

Sibel: Helt ok låt! men tråååkigt.

Anna: tyckte först att fan va hon är bra men låten är bara ok. Men ändå verkar det vara den som spelas här hemmma hela tiden! :)

Peter: är vällan ok, men lite gäääsp.

resten... blaha

2010-02-28 @ 14:16:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback