Några favoriter

Sista semin i Norge ikväll och pojkarna i A1 (ni vet dom som slaktade Take on me back in the day) gick direkt till final tillsammans med den nedan som är storfavorit att vinna. Skriven till 50% av Fredrik Kempe. A1 kan kikas på HÄR.


Skäms nästan lite för att jag gillar det här. Kanske inte är nån låt som skulle hamna på Ipoden men på en schlagerscen funkar det till och med på mig. Melodin är fin, han sjunger bra, det är pryo på slutet... Kom My time 5:a 2009 kan säkerligen den här få en hyfsad plackering också. Om den vinner.

Spanien kör samma märkliga uttagningsprocess som tidigare år och leder just nu gör denna.

Skulle vara kul med en ballad från Spanien igen. Jag gillar den och det känns som den har potential till ett maffigt scennummer. Sångerskan har dock en tendens att gapa lite och känns även lite dragqueen bitvis, men det har ju inte stoppat nån i ESC förut =P

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jag antar att didriks låt är lite töntig, men jag måste erkänna att den redan ligger på min mp3 =P

2010-01-28 @ 15:22:07
Postat av: Kakan

Hehe, den har vuxit på mig och finns numera även i min musiksamling =P

2010-01-28 @ 19:55:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback