En liten gåva

Jag har en far som inte riktigt delar mitt ESC-intresse. Alls. Han tycker det är mer hälsosamt att min broder sitter i en biosalong mitt i sommaren och ser en åtta timmar lång ungersk film än att jag har det intresse jag har.
Jag känner ändå att det är mitt jobb, som den goda dotter jag är, att upplysa honom om detta utomordentliga fenomen och få över honom till den goda sidan. När vi således vid middagsbordet en kväll snubblade in på ämnet tondövhet kunde jag inte motstå att begåva honom med en monolog om Adok Zoli, Krassimir och Dima Bilan.
Detta möttes som så många gånger tidigare av total tystnad varpå jag bedjar:
- Men far, ge mig NÅNTING. Lite respons, tack.
Han får den där blicken han alltid får när jag drar igång och det ser ut som han tänker Vad fan har jag gjort för fel?!,  varpå han spetsar en makaron och lägger över på min tallrik.
- Här får du.

Kommentarer
Postat av: Emma

Hahaha! Humor! :P

2010-03-18 @ 22:25:58
Postat av: Madde

Hahaha! Vilken givmild far du har. :D

2010-03-19 @ 12:09:26
Postat av: Kajsa

Hahahaha! Underbart :D

2010-03-25 @ 02:13:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback