Kvällen

Några små reflektioner:

* Jag tycker fortfarande inte vinnarlåten är bäst låtmässigt i år, men Anna är ju den stora behållningen med låten och den lyfter på sina håll. Ytterst tveksam till hur det kommer funka i ESC dock. Skulle kunna floppa totalt och skulle kunna bli årets Yohanna. Har inga som helst förväntningar iaf, hoppas vi tar oss till final bara.

* Jag satt mest och höll tummarna för att Salem INTE skulle vinna. Personligen fattade jag INGENTING av hela Björn-grejen. Gick det hem hos er?

* De internationella jurygruppernas röster spretade ju verkligen åt alla håll. Som nörd tycker jag det var jätteintressant att se hur deras röster fördelades, men om tanken är att ge svenska folket en fingervisning om vad Europa gillar så ignorerades ju detta fullkomligt. Varför ens ha jurygrupper?

* Anna låg för övrigt på 7:e plats efter att de internationella jurygruppernas poäng delats ut. Om de alls representerar resten av Europa ser det ju inte allt för ljust ut inför Oslo.

* Tack till den som kom på idén att gräva upp Charmed (Norge00) till mellanakten. Jag älskade deras bidrag när jag var 12 =P Hela mellanakten var kul tycker jag.

* Gillade även på något märkligt sätt hårdrocksversionen av La voix. Bara jag?

* Första gången vi skickar en ballad sen 1998 och yngsta artisten sen.... tidernas begynnelse typ. Kan det stämma att hon är näst yngsta vinnaren någonsin? Bara Carola var yngre 83.


Okej, vänner, är ni nöjda och glada?

Kommentarer
Postat av: A-M

Jag tyckte annas låt var urtråkig. Undrar nästan smått om det var skorna som gjorde att hon vann. Eller så har väl låten nåt jag helt missar. Jag älskade mellanakten, speciellt hårdrocksversionen av la voix. Så du är inte själv. Ner med alla jury-grupper. De tycks ju sakna funktion ändå.

Postat av: Emma

Rätt låt vann!!!! Eller ja, rätt artist vann! =) Rösten gör låten!

2010-03-15 @ 12:52:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback