Andra semin

Hela Europa borde omyndigförklaras! Inte bara p.g.a. Sveriges sorti men även för många av finalisterna. Min lista från tidigare möblerades om rejält under sändningens gång.

Finlister: (6/10)

Georgien - Var bra mycket bättre än jag förväntat mig. Imponerande att kunna sjunga när man blir omkringkastad sådär och även om jag uppskattar att hon inte bara stod rakt upp och ned och sjöng tyckte jag att det inte riktigt funkade med all koreografi heller.

Ukraina - Har inte skrikt så högt sen Dima Bilan vann 2008. Fullständigt genomruttet och USELT. VEM röstade? Och vad fan hade hon på sig? Det var väl ungefär här jag insåg att Sverige inte skulle komma till final.

Turkiet - Snyggt nummer, bra låt. Ytterst värdiga finalister.

Israel - Stod karln och garvade i början eller var det bara jag? Magin infann sig aldrig riktigt, men superb låt.

Irland - Kul för dom. Lite skakigt röstmässigt, inte helt bekvämt att lyssna på. Fin låt dock.

Cypern - Hade länge dom på min lista nedan men tog bort den i sista stund, hade på känn att enkelheten i den skulle kunna gå hem och det var tydligen korrekt. Småtrevlig men lättglömd låt.

Azerbadjan - Jag har utsett henne till den kvinnliga motsvarigheten till Dima Bilan, jag fullkomligt avskyr jäntungen. Överdriven som fan och hon känns inte hemma på scen för fem öre. Framförandet kändes rörigt. Är det verkligen klokt att både gå i trappor och springa i högklackat?

Rumänien - Den började, höll på i 3 minuter och tog slut. Kändes inte som nån finalist.

Armenien - Kan verkligen inte med den här låten. Otroligt störande. Och är det verkligen nödvändigt att köra ner kameran mellan tuttarna på flickstackarn i början också? Det är ju inte som att man missar dom iaf.

Danmark - Vill inte låta bitter eller så, men jag störde mig enormt även på den här. Den där duon är ju fullkomligt iskall.

Övrigt:
* Inget Sverige i final då. Känns ju surt men nån gång skulle det ju hända. Tyckte personligen att dom gjorde ett jättebra framträdande. Stämningsfullt och fint. Man såg ju direkt vart Sverige-hatarna satt också, dom som viftade med tända ljusstavar redan under första låten =P

* Är fullkomligt förfasad över att Kroatien inte gick vidare, tycker den var en av dom bästa under kvällen.

* Det är officiellt: Jag älskar Nederländernas låt! Inget man har på Ipoden kanske men man blir ju glad av den =P

* Hur luktar man läppstift?

* Allt som allt rätt besviken. Kommer inte bli nån superfinal i år. Återkommer inför finalen.

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha, jag har haft Armeniens låt på hjärnan hela veckan! :P

2010-06-02 @ 22:53:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback