Förhoppningar inför andra semin

Okej, vänner. Lite högre kvalitet denna gången. Svårt som bara den, men jag hoppas på följande finalister.

Sverige
Av naturliga skäl.

Israel
Jag tror ni vet vad jag tycker om denna vid det här laget. Bäst!

Kroatien
Missade den nästan i början men den har växt och växt. Riktigt snygg ballad och lite Molitva-light lesbianshow på scen. Kan bli bra.

Irland
Trevlig liten ballad som låter som nåt man förväntar sig av Irland. Tävlar lite om samma röster som Norge.

Turkiet
Ännu en låt som har växt på mig och Turkiet går ju typ alltid vidare så varför inte nu.

Azerbadjan
Gillar låten men är fullkomligt allergisk mot sångerskan. Kallas ju för favorit så den bör gå vidare om det inte blir totalt fiasko på scen.

Danmark
Skäms att säga det men denna är något av min guilty pleasure-låt i år. Tycker egentligen den är sjukt töntig och gammeldags men fan den är effektiv asså. Den har dock sjunkit som en sten på bettinglistorna efter repen så vi får väl se...

Rumänien

Beror lite på framträdandet men det är en hyfsat catchig låt iaf, bör funka.

Litauen
Charmigt och underhållande, även om låten blir en aning tjatig mot slutet. Sångaren är för övrigt gift med sångerskan i Skamp (Litauen 01) Spännande va?

Nederländerna
Skjut mig inte! Samtliga länder från Azerbadjan och neråt skulle lätt kunna bytas ut mot Bulgarien, Schweiz, Georgien eller Cypern, det är rätt jämnt skägg där. Tycker bara att denna är mest underhållande =P


Ser inte gärna Armenien i final, men det två jag skulle bli riktigt ilsk om dom gick vidare och det är Ukraina och Slovenien.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback