Förhoppningar inför första semin

Okej vänner, det är den tiden på året igen. Jag tror som bekant inte, bara hoppas. Dessa hoppas jag på i första semin ikväll. Skitsemi för övrigt, har svårt att ens skrapa ihop 10.

Moldavien
Upptempo, hyfsat catchigt. Helt klart topp 10 i den eländiga första semin.

Serbien
Gillar faktiskt den här. Charmigt och småsvängigt. Finns inget annat än att den går till final i det här sällskapet. Och som jag skrivit tidigare, The Hair douze points! =)

Island
Återigen när Island kommer med en dansig låt så väljer de att stå helt stilla på scen. Rör på er människor!  Låten är dock stabil och rätt skön att lyssna på. Bra sångerska också.

Belgien
Inbillade mig länge att denna skulle kunna bli något av en outsider i år och överraska med ett bra resultat, men sen såg jag hans framträdande igen i införprogrammet och var plötsligt inte lika säker länge. Kan gå hur som helst, men till final ska den helt klart.

Grekland
Verkligen inte ett av Greklands bättre bidrag, men dom har kommit topp 10 sen 2004 och gått till final på värre skit än det här så jag är rätt övertygad att detta seglar till final också. Låtmässigt tycker jag den är upp och ner. Gillar vissa delar medan andra är monotona och tjatiga. Och varför ha den där trötta gamla gubben som sångare?

Slovakien
Skön låt, lite mystisk sådär. Jag gillar den men glömmer den rätt snabbt igen.

Albanien
Rätt jobbig låt egentligen, men den sätter sig och funkar väl hyfsat på scen.

Estland
Blir tjatig i längden men jag uppskattar konstigheten i den. Hade räckt med 2 minuter =P

Malta
Inte i min smak alls direkt, men 10 låtar ska till final och dom har en fågel på scen.

Ryssland
Valde mellan Ryssland, Vitryssland och Portugal. Alla är rätt kassa egentligen men Ryssland är iaf rolig och man fattar att det är en skämt =P

Resten, d.v.s. Finland, Lettland, Bosnien/Herzegovina, Makedonien och Polen är usla, men därmed inte sagt att som är chanslösa.


Ja, ni hör ju hur överväldigande positiv jag är. Bättring kommer dock redan på torsdag. Nå har ni några åsikter?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback