Första semin

Ja, det där var ju lite lagom eländigt. Och om till och med jag tycker det då är det illa =P
Några reflektioner iaf.

Finalisterna: (7/10 av mina förhoppningar)

Bosnien/Herzegovina - Våldsamt tråkigt. Blir nästan aggressiv av uselheten i det hela. Om en rockhistoria var tvungen att gå vidare hade jag hoppats på Makedonien, den kunde man iaf skratta åt. Nu får man en naturlig kisspaus i finalen iaf. Tack för det.

Moldavien - Kul för dom, men nåt vidare speciellt var det väl inte.

Ryssland - Jag uppskattade den bra mycket mer än jag trodde. Kul ju! =P

Grekland - Självklar. Snyggt framträdande.

Portugal - Den här var kvällens överraskning för mig. Mycket bättre än jag förväntade mig. Kul!

Vitryssland - Spydde ni lite? Fruktansvärt pretentiöst och skitnödigt. Enda plusset är att man får sig ett gott skratt när dom flaxar upp vingarna där i höjningen. Kan dom ta och lära sig att uttala imagine till på lördag också vore jag tacksam.

Serbien - Skoj! Jag gillar't.

Belgien - Bäst i kväll tyckte jag i min ensamhet. Första finalen för Belgien sen megafloppen 2004 också, klart man unnar dom detta.

Albanien - Som sagt, lite smått irriterande men det funkar väl.

Island - Bra. Kändes nästan fräsch sådär på slutet. Har förövrigt snappat upp att en av körarna är en av karlarna i 2tricky som sjöng för Island 2001 och kom typ sist. Intressant tycker endel =P

Övrigt:
Män med näbb is the shit!


Ni kollade väl?

Kommentarer
Postat av: Emma

Svårt att ha favorit i denna usla semi!

Tyckte nog Bosnien & Hercegovina va rätt så bra...:P

2010-05-26 @ 11:10:22
Postat av: Kajsa

Nu har jag också sett första semin! Så här tycker jag:

Serbien i final=nej tack! Ryssland fick mig att LOLa över hela kontoret..jag förstår inte hur den kom vidare...

Belgien var ok, men lite tråkig. Men det kändes som en "riktig" sång så det var kul att den gick till final.

Albanien tycker jag faktiskt var bra, men jag föredrog refrängen på albanska. När Island lästes upp kände jag en otrolig lättnad över att EN icke-smaklös låt gick vidare.

Är dock besviken att Estland inte gick vidare, jag älskade den! Är det inte Omar eller Modio så är det Estland...faan.

2010-05-27 @ 04:39:35
Postat av: Kakan

Emma - Du gills fan inte i såna här sammanhang =P

Kajsa - Ryssland är ju riktigt kul har jag bestämt mig för i efterhand. Har gått omkring och sjungit I'm looooking at heeer phoootooo hela dagen =P

2010-05-27 @ 12:56:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback