Inför finalen

Jag är inte alls så ledsen/besviken/upprörd över Sveriges uteblivna finalplats som jag trodde jag skulle vara. Självklart är det jättetråkigt och kvällens final hade ju givetvis varit väldigt mycket mer intressant med en svensk deltagare, men jag känner bara Jaja, vi kommer igen nästa år. Jag har för vana att inte läsa kvällstidningarnas historier som brukar dyka upp vid den här tiden varje år, jag ser krigsrubrikerna det är nog. Att folk orkar, samma sak varje år. Jävla gnällspikar, håll käft och byt kanal. Jag tror MF behöver ett uppfräschning och att urvalsprocessen där låtarna väljs bör förändras. Jag har fullt förtroende att dom som jobbar med det vet vad som bör göras. Lite ironiskt dock att när det gått som bäst under 00-talet har det varit med schlagers...

Tycker fortfarande att det ska bli kul att se finalen ikväll. Jag blir överlycklig vid vinst för Israel eller Belgien. Flyger fullständigt i taket ala 2008 om Ukraina, Bosnien/Herzegovina eller Azerbadjan vinner, och avvaktar med min reaktion vid vinst för resten.


Kort vad jag tycker om de redan klara finalisterna.

Frankrike
- Effektiv och kul tycker jag. Har potential till ett jättekul framträdande, men repen har väl inte sett alltför lovande ut.

Tyskland - Gillar den skarpt... i typ 1.30, sen blir den tjatig och lite störande. Folk pratar om denna som en potentiell vinnare, om så blir fallet återstår att se.

Storbritannien - Inte så genomusel som många påstår att den är, men fullständigt lättglömd och rätt tråkig.

Spanien - En låt som behöver ett bra framträdande. Tycker den är småtrevlig.

Norge - Fin melodi, bra sångare. Jag gillar och tror folk kommer köpa det här.

Kommentarer
Postat av: A-M

Jag har kommit att börja gilla turkiets låt, så den kommer jag att heja på ikväll. Tjatet om att vi borde lägga ner esc är så drygt. Varför fattar inte de som säger det hur töntigt det är. Bara för att vi är sverige kan vi inte vara bäst jämt.

Postat av: A-M

eller vi är bäst men vi kan inte förvänta os att andra länder ser det jämt :P

2010-05-29 @ 19:01:23
URL: http://juldagsbarnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback