Bye bye 2011

Årets bästa MF-låt:
Lätt My heart is refusing me

Årets sämsta MF-låt:
Lasse Stefanz icke-låt gjorde väl ingen glad.

Årets MF-skandal:
Att Le Kid inte gick vidare någonstans. Och kanske att Nanne tilläts sjunga en Whitney-låt på bästa sändningstid.

Årets bästa MF-outfit:
Love generation

Årets sämsta MF-outfit:
Linda Bengtzing hands down.

Is it a bird? Is it a plane? Eller är det bara Linda Bengtzing utklädd till Gullefjun?


Årets bästa ESC-låt:
Svårt, men New tomorrow är väl den som åldrats bäst. Gillar fortfarande Schweiz, Bosnien och Island också.

Årets sämsta ESC-låt:
Armeniens Boom-boom-chaka-chaka-elände, Rysslands svett-pop-tönt, och Georgiens Jag-hatar-alla-med-öron-rock.

Årets ESC-moment:
När Sverige gick vidare som sista land i semifinalen. Hoppa till 4.45-snåret här och upplev det igen.

Årets ESC-skandal:
Att Slem-ryssen gick till final och inte kom sist där.

Årets bästa ESC-outfit:
Jedward såklart. De gick all in.

Årets sämsta ESC-outfit:
Georgien. Punkt.


Årets inför-video:
Schweiz

Årets rekvisita:
Ukrainas sandshow

Årets från hata till gilla:
Grekland. Stereo Mike till trots.

Årets från gilla till hata:
Italien. Tyckte den var skön först, men det där trökiga liveframträdande förstod jag inte alls hur det kunde belönas med en andra plats. Snark.

Årets favoritfall:
Ungern och Storbritannien

Årets skurk:
Stereo Mike

Årets ESC-citat:
"I wanna f*ck you!" som den danske sångaren gapade efter en 12:a från Nederländerna.


Årets bästa låt i verkligheten:
Moves like Jagger.

Årets sämsta låt i verkligheten:
Har stört mig ofantligt på jobbiga Lazy song i år. Sen allt från Lill-Biebers julskiva är väl självskrivet.

Årets landsplåga:
Om sanningen ska fram måste det ju vara Om sanningen ska fram.

Årets tv-serie:
När alla serier började ta juluppehåll en efter en satte jag igång att plöja några serier jag missat under hösten. Glad är jag för det annars hade jag missat Homeland. Bästa serien jag sett i år.

Årets serie-citat:
"I suck cock, and I love it! Yummy, yummy, yummy, yummy!" Från just Homeland. Sagt av en storväxt arabisk man. Gör er själva en tjänst och kolla på det här. Jag garvade en kvart.

Årets bästa film:
(alltså som jag sett i år, inte nödvändigtvis släppt i år)
Black swan

Årets sämsta film:
Funny people. Fult med missledande titlar. Undvik även I hate Valentine's day och You again om ni kan. Waste of precious time.


Gott nytt år alla fina människor. Hoppas 2012 blir ännu bättre!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Håller med om det mesta, förutom att jag inte har några större problem med Linda Bengtzings outfit.

2012-01-14 @ 16:32:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback