Idol - Semifinal

Glänsarlåtar

Robin "Dedication to my ex"
Tycker han passar i den här typen av låtar. Sen vet jag inte om hans svennebanan-showighet riktigt övertygar när det gäller sexighet =P Lite risky att välja en så pass okänd låt kanske?

Moa "Torn"
Ännu en uttjatad låt som hon ändå gör ganska bra. Men inget wow.

Amanda F. "It's oh so quiet"
Löv the låtval. Kul, knasigt och störtskönt.


Utmaningar

Robin "Love is gone"
Tja, han kanske inte är någon dansare eller nåt popsnöre ala Saade eller Danny (än?), men tycker ändå det funkar rätt okej. Han sjunger ju skiten ur låten i alla fall.

Moa "Wherever you will go"
Tycker hon lyckas leverera den här låten med den pondus och passion den behöver. Rätt bra.

Amanda F. "Raise you glass"
Hatar den här låten egentligen, men hon bidrar ändå med nåt intressant till den. Varför gjorde hon inte om den till nåt helt annorlunda dock?


Var ganska så säker på att Amanda skulle åka innan det hela drog igång. När de väl sjungit hade jag dock ingen aning. På både Aftonbladet och Expressen var ställningen i deras omröstningar Amanda först, sen Robin, sist Moa. Och mycket riktigt. Hade ju blivit en bra final vilket som, men det känns bra som det blev. Vad tycker ni?


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jag har trott att Robin skulle åka flera veckor nu, men den här gången var han ju bäst. Moas låtar var tråkiga och jag hatade hennes uttal i Torn. Amanda lyckades slakta en redan usel låt med Raise your glass. Så tyckte jag :D

2011-12-04 @ 10:48:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback