Andra semin

Seven days and seven nights - Brolle
Vem gillar inte Brolle? Bra låt som kanske inte riktigt lyfter. Men den växer!

My heart is refusing me - Loreen
Överlägset bästa låten ikväll. Refrängen är ju klockren. Och när den fick lite beat också var jag såld. Löv!

Ge mig en spanjor - Babsan
Smårolig låt som nånstans har sin plats i tävlingen, men kanske inget man röstar på.

Vaken i dröm - Elisabeth Andreassen
Men snark. Problemet är texten, melodin är egentligen ganska fin. När gick klysch-SM av stapeln liksom, ringde nån Pling?

I'm in love - Sanna Nielsen
Helt okej låt, men ändå något av en let-down. Inte nåt fan av outfiten heller.

Oh my god - The Moniker
Charmig och glad liten marschvisa. Jag gillar't.

Elektrisk - Anniela
Lökigt på svenska. Helt okej, men går mig förbi.

Like Suicide - Christian Walz
Snygg scenografi och en låt jag gärna hör på radion, men kanske inte på scen.


Kändes som ett jämntjockt startfält och upplagt för en skräll. Fatta vad kul om typ Loreen och The Moniker gått till final liksom. Jag är inte bitter, jag gillar både Sanna och Brolle, men det kändes kanske inte jättespännande.
Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Madde

Jag hade gärna sett the moniker i final! Den var ju lite klatchigt sådär!

Jag kan gå med på att gilla Loreen, om hon byter kläder! :P

2011-02-13 @ 19:23:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback