En hel radda

Ett gäng finaler har gått av stapeln i helgen och det är väl kanske inte bara örongodis som valdes. Håll till godo.

Danmark. New tomorrow - A friend in London

Den har något av en förutsägbar melodi, man vet liksom var den kommer ta vägen, jag sjöng med i första refrängen =P I övrigt är jag positivt överraskad, jag gillar den. Tror man blir sjukt trött på den om man hör den fler än fem gånger men den är skönt gungig och allsångsvänlig. Godkänt, Danmark!

Lettland. Angel in Diguise - Musiqq

Lökiga
Banjo Laura vann inte och det sörjer jag nästan lite nu när det här menlösa tröket vann. Inte uselt egentligen bara... BLAH.

Estland. Rockefeller street - Getter Jaani

Något schizofren låt, men jag tycker den är kul. Jag gillar den, det är nåt annorlunda iaf.

Ukraina. Angel - Mika Newton

Wabbla habbla ooaah angel balla balla oooooaaahhh iii mouwnnfååååå.  Vaaaansinnigt tråkigt!

Serbien. Caroban - Nina

Jodå, jodå. Trevlig liten låt. Kul och färgglatt åtminstone.

Moldavien. Zdob di Zdub - So lucky

För det första, ja, det är samma grupp som representerade Moldavien 2005 (som ni måste ha undrat... =P) Musiken är sig lik, fast nu har dom bytt ut mormor mot en älva på enhjuling. Fan, jag tycker det är lite kul. Jag är väl skadad av allt skräp i år, men Moldavien får tummen upp för nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback