Fyra till

Österrike. The secret is love - Nadine Beiler

Österrike är tillbaka efter att ha hoppat av tävligen efter ännu ett fiasko 2007. Fin låt tycker jag. Bra sångerska och klassisk ballad-uppbyggnad. Klart godkänt.


Vitryssland. Born in Belorussia - Anastasiya Vinnikova

Började garva först för jag var så övertygad om att det var ett skämt...=P Rätt catchig låt egentligen på deras alldeles egna språk, vitryss-engelska, men texten gör det hela lite för töntigt och smått obehagligt.

Slovenien. Vanilija - Maja Keuc

Den har vuxit på mig efter två lyssningar och är numera uppe på okej-nivån, men inte mer.

Makedonien. Rusinka - Vlatko Ilievski

Har potential att bli en svängig liten bit men efter halva låten vill jag bara stoppa en strumpa i truten på Vlatko och be han hålla käft. Med det inte sagt att jag skrivit av den helt =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback