Lördagens femma

Ett gäng finaler avgjordes igår så lyssna med måtta. Ska vi börja med dom goda nyheterna kanske?

Norge. Haba haba - Stella Mwangi

Extrem tjat-varning på denna, men ändå glatt och charmigt. Jag gillar den nog trots allt. Lite Waka waka sådär.


Island. Aftur heim - Sjonni Brink's friends

Tycker denna är jättesöt. Gammeldags på bästa möjliga sätt. Gillar skarpt! Kompositören till låten som också skulle sjungit den avled i en hjärtattack innan semifinalen så några av hans vänner gick samman för att sjunga låten som en hyllning, och det gick ju hem. Hoppas de behåller den på isländska.


Malta. One life - Glenn Vella

Eh... Låter lite 80-tals skön fram till refrängen sen blir det pannkaka. Kan inte förmå mig att gå igång på det här.


Belgien. With love baby - Witloof bay

Jag kan bara inte med acapella, det är en ytterst märkligt konstform. Nej, jag kan inte.


Finland. Da da dam - Paradise Oskar

Söt liten låt egentligen, fin melodi. Texten lämnar väl endel att önska dock. Bör få
Tom Dice-rösterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback