Semi 4

1. The Hunter - Melody club
Bra låt, men ingen rökare. Stack inte ut.

2. Better or worse - Julia Alvgard
Hon sjöng ju bra iaf. Rätt skön låt egenligen, men rätt intetsägande.

3. En blick och nånting händer - Lasse stefanz
Den var ju inte ens dansbandssvängig. Då hade den kanske varit acceptabel, men nu... nej tack.

4. Alive - Linda Pritchard
Fin när den är avskalad, men sen mot slutet blir den bara gapig och vräkig istället för maffig som jag antar var deras intention. Visst hon har en bra röst, men jag har svårt för henne av nån anledning, hon känns iskall.

5. Run - Anders Fernette
Menlös radiorock. Musik för ingen. Har inget emot honom dock.

6. Är det fel på mig? - Linda Bengtzing
För det första, jag gillar Linda. Men jag tycker definitivt att det här är det sämsta av hennes MF-bidrag och det kändes bara enormt sunkigt och gammalt och det skickar svenska folket direkt till final 2011. Lökig text, okej refräng. Linda gör det acceptabelt. Hennes utstyrsel var för övrigt i klass med hennes vedervärdiga Alla flickor-outfit från 2005, vilken är värst tycker ni? Apelsinen eller gullefjun?

 

7. Leaving home - Nicke Borg
Den är bra i typ 1½ minut, men sen väntar man bara på att det ska ta slut.

8. Dance alone - Love generation
Tycker egentligen inte låten är all that, men de kändes ändå definitivt som det självklara valet i den här sunkiga delfinalen. Ungt, snyggt och fräscht åtminstone.



Ja, det var ju inte mycket att hänga i julgranen det här, eller annat valfritt träd för den delen. Samtliga låtar kan samlas under kategorin "Helt okej, men rätt menlöst och lättglömt"
Min inre fjortis hejar på Saade och Danny i finalen nu. Men vi ska väl ta oss igenom AC först, återkommer med förhoppningar.
Nu släpps alla bidrag så
kolla in dom igen vettja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback