Spanien och Tyskland

Spanien. Que me quiten lo bailao - Lucia

Inte jättedåligt, inte jättebra. Lite somrigt och småtrevligt som går en förbi.

Tyskland. Taken by a stranger - Lena Meyer Landrut

Tyskland bestämde sig ju rätt omgående efter segern förra året att det skulle vara lite festligt att skicka vinnande Lena till ESC även året därpå, något jag då beskrev som "puckat men kul". Känner väl likadant fortfarande egentligen. Jag är väldigt splittrad till låten. Å ena sidan uppskattar jag att de inte bara kör på en Satellite-kopia utan gör någonting helt annorlunda, å andra sidan har jag väldigt svårt att se att det är en låt som kommer gå hem i ESC. Men jag tycker trots allt att låten har en skön vibe och jag gillar att den är annorlunda. Kommer sticka ut i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback