Tredje

1. Lucky you - Linda Sundblad
Bra radiolåt, men den lyfte liksom aldrig.

2. Tid att andas - Simon Forsberg
Fint och kompetent, men... snark.

3. Enemy - Sara Lumholdt
Helt okej, men rätt meningslös och lättglömd.

4. The King - The Playtones
Mina bonde-gener kan lätt förråda mig och gå igång på lite rockabilly, men det här funkar inte på mig. Kan nånstans förstå att en oförståndig liten svennebanan röstar på eländet, men nej... usch och fy och blä!

5. I thought it was forever - Shirley's angels
En liten Min kärlek-kusin. Sätt den på repeat i några timmar och jag skulle förmodligen tycka att det var det största stycke musik i världshistorien. Men med ett mer måttligt lyssnande funkar det nästan på mig.

6. No one else could - Sebastian
Ännu en radiolåt, men inte riktigt vad jag väntat mig av honom. Tycker den är riktigt skön, men kommer kanske inte till sin rätt på scen.

7. Spring för livet - Sara Varga
Jättesöt liten visa med fin text. Årets Snälla, snälla? Kul att den kom nånstans.

8. Popular - Eric Saade
Trodde aldrig jag skulle hoppa på det här tåget men jag gillar faktiskt skiten. Till och med jag liksom. Pojken borde skickas på engelskakurs och man funderar ju lite över hur det skulle låta utan all förinspelad bakgrundssång, men, men... Jag var verkligen inget fan av Manboy men nu erkänner jag mig Saade-skadad. Aj.

Kommentarer
Postat av: Madde

Ojsan hoppsan. Välkommen ut ur Saade-garderoben!

2011-02-21 @ 15:09:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback