Första kvällen

Några reflektioner:

1. Try again - Dilba
Tycker låten är riktigt skön, men jag tycker Dilba är en vansinnigt tråkig artist, hur kan man sätta henne på att sjunga en dans/klubb-låt? Lät inte som hon sjöng heller, lät bara som bakgrundssång. Sistaplaceringen förvånar mig inte.

2. Me and my drum - Swingfly
Fattade ju som skrivet tycke för Swingfly för nån vecka sedan och gillade låten när jag hörde den första gången men trodde väl snarare att det skulle bli en 5-6:e plats, AC som bäst, rap brukar ju inte funka så bra i MF. Tycker låten är skön och svängig och det är kul att se min lilla Idol-favorit Hiding igen. Kul med en överraskning.

3. Something in your eyes - Jenny Silver
När jag hörde förhandsklippet störde jag mig bara på att den typ lät som alla ABBA-låtar någonsin på en och samma gång, men på nåt vis funkade det på scen och det var inte lika framträdande med hela scenshowen. Trevligt med lite trallvänlig schlager.

4. On my own - Jonas Mattsson
Inte dåligt kanske, bara tråkigt och slätstruket. Vettig placering.

5. Oh my god - Le Kid
Älsk! Den var ju bara helt bananas och galen och jag gillade den stenhårt. Lyckopiller =) Förtjänade att komma nånstans.

6. Social butterfly - Rasmus Viberg
Ännu en låt jag faktiskt gillar. Skön låt, skön snubbe, men det stack inte ut speciellt mycket i sällskapet.

7. Desperados - Pernilla Andersson
Fint och stabilt. Fick väl "vuxenrösterna". Jag tycker det är bra och nynnar med men går inte igång på det direkt.

8. In the club - Danny
Självklar finalist! Jättesnyggt nummer och bra låt. Enda invändningarna är väl  att den där jackan han hade på sig var gräsligt ful och att låten blir tjatig i längden, men på 3 minuter är den ju effektiv som bara den.


I övrigt förstod jag inte alls grejen med att låta Nanne sjunga en Whitney-låt, hon är väl inte direkt känd för sin sångröst? Konstigt att se henne i hyfsat normalt hår också.
Hade hört mycket kritik mot vykorten innan men jag tyckte dom inte alls var så illa.
Tyckte programledarna skötte sig utmärkt men öppningsnumret var under all kritik.
Och jag gillar fortfarande inte upplägget med hur dom presenterar de som gått vidare, gillade bättre förr när de tog alla på slutet.

Och så den eviga frågan: Vad tyckte ni?

Kommentarer
Postat av: A-M

Nu kunde jag ju inte se melodifestivalen igår så jag har bara kunnat se de utslagna låtarna och dom tyckte jag bara oh my god var nåt. kommer kanske inte gå och lyssna på den men den var så härligt färgstark och rolig.

Postat av: Madde

Jag är mycket nöjd över att Swingfly gick direkt till finalen! Jag gillade faktiskt den, liten klämkäck liksom. :P

Var inte Dannys låt liiite tjatig? Tycker det var "in the club" nästintill hela tiden. Visserligen hade jag 2 sångfåglar bredvid mig som sjön enbart "in the club".. :P

2011-02-06 @ 14:19:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback