Hissa och dissa

Hörde hissa och dissa på radion härom dagen. Inget konstigt med det, det har man väl hört hur många gånger som helst. Men, tänkte jag, en sån lista vill jag också ha. Så, här mina vänner, min alldeles första och egna hissa och dissa-lista.

Hissa ↑
Var in till stan för några snabba ärenden idag och när jag skulle parkera ropar en dam och frågar om jag ska stå länge. Hon hade lagt i för mycket pengar i mätaren och tyckte det var onödigt att det gick till spillo. Den damen tycker jag ska ha sig en hiss idag. Hon inspirerade även mig till lite pay it forward. När jag kom tillbaka var det fortfarande 1½ timme kvar så jag kilade bort till automaten och pillade in lappen där så någon annan tursam själ också kunde få nytta av den. När jag sen körde ut såg jag en gubbe som misstänksamt inspekterade den, såg sig omkring, ryckte på axlarna och gick bort till bilen.

Dissa ↓
Valfri mataffär dagen före midsommar (julafton/nyår). Förstår inte varför jag utsätter mig för det. Jag blir bara vansinnigt förbannad på allt folk och vill skrika omotiverat mycket.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback