Finalen

Några små reflektioner från kvällen.

* Stryp den som kom på den astöntiga Nu kör vi-peken i början. Hata!

* Påhittet med att intervjua artisternas släktingar och vänner innan de skulle på scen var ju inte nån höjdare direkt. Skönt då med Brolles sköna pappa och Swingflys unge med läppglanset. Vilken stekarbrorsa Danny hade också =P

* Synd att slösa Brolle på en tröklåt

* Tack och lov att Bengtzing kom där i mitten och livade upp lite för det var verkligen en rejäl snoozefest där ett tag. Jag var ju inte jätteglad när hon gick vidare men försonades med henne när jag råkade snubbla över reprisen av hennes delfinal dagen efter där jag upptäckte att hon faktiskt skrek "Till dig, Evelina!" efter sitt framträdande. Då kan man ju bara inte fortsätta vara tvär. Att hon sen hade en körsångerska med samma namn som låg på sjukhus med typ lunginflammation eller nåt, det hör liksom inte hit.
Intressant också att hon vann sin delfinal men fick minst antal röster i finalen.

* Gillade upplägget med int. jurygrupper trots allt även om rösterna flög åt alla möjliga håll. Vad är det för nötter som bor i San Marino liksom?
Tolvorna fördelades som följer.
Saade 3
Sanna 3
Swingfly 2
Linda 1
The Moniker 1
Danny 1

*  Jag vet inte när det hände men jag har suttit på Saade-tåget ett bra tag nu. Det bara skrek ju vinnare om den i finalen. Jag vet inte och kommer inte börja spekulera i hur det kommer gå i Düsseldorf, men något som definitivt är positivt med den är att den sätter sig på 3 minuter och det är ju helt klart en förutsättning för att lyckas. Den vann visserligen bland dom internationella jurygrupperna med knapp marginal och fick tre 12:or, men tilldelades även någon 1:a och 2:a.
När Maltas röster presenterades var jag dock bombsäker på att den skulle få 12:an. Malta kan sånt där =P

Nu ska det bli väldigt intressant att se hur de löser det hela med inspelad bakgrundssång som ju är väldigt framträdande i Popular. Hoppas det inte blir alltför stor skillnad. Sen är ju frågan om glaskrossandet tillåts i Tyskland.

Är ni nöjda?

Kommentarer
Postat av: Madde

Jag säger som så att jag hellre har Saade som vinnare än Danny. Tycker hans låt var tjatigare än vanligt. :P

Fast helt ärligt hade jag hellre velat se The moniker som vinnare.

2011-03-13 @ 09:15:59
Postat av: A-M

Ja det hade varit roligt om det var the moniker men saade funkar.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback