Finalen

Vänner, är ni nöjda?
Jag är bara glad. Okej, och lite avis. Om vi snackar Sveriges resultat kan jag inte vara annat än nöjd. Vi kom på tredje plats och vann våran semi. Halleljua, efter åratal av mörker. Även om jag tycker det är roligt att titta även när vi inte är i final så blir det en helt annan nerv när Sverige är med. Men faaan, jag vill viiinnnaaaaa =)

Om vi sen snackar vinnaren... Tjaaa, det är en axelryckning för mig. En fin, småtrevlig axelryckning kanske, men ändå inte mer. Kan inte låta bli att tycka att det var en lite tråkig vinnare. Poängen flög ju verkligen åt alla möjliga håll och och tolvorna likaså. Men när vi ledde i halvtid och de intervjuade Eric kände jag bara att det måste vara kört, för vem har nånsin vunnit efter det liksom. Plus att de i år hade ett upplägg där de valde att presentera rösterna så att det skulle bli så spännande som möjligt, och det blev det ju sannerligen. Härligt att vara tillbaka i toppen igen och inte bara sova genom omröstningarna =)
Tror även juryn kan ha påverkat endel. Negativt för Sveriges del och positivt för vinnaren.

Mest upprörande tycker jag det var att Ukraina kom så högt upp för den är ju chockerande dålig, men det stoppade tydligen inte Europa från att rösta på skiten. Är även förvånad att Grekland gick hem så pass också. De vann till och med första semin! Jag och Madelen har planer för den där Stereo Mike som involverar Sibirien, ryssen Alexej och en liten, liten låda.

Är också rätt förvånad att Italien klättrade i tabellen på slutet och snodde åt sig andraplatsen. Kul för dom, men det hade jag aldrig trott på förhand. Sångaren såg mest trött ut tyckte jag.

Tysklands nummer var ju verkligen apsnyggt. Synd att de inte hade en mer publikfriande låt. Men jag gillade det skarpt.

Spanien är årets guilty pleasure för mig. Den är ju så hurtig och härlig och har en trevlig liten dans och alla är så glada. Kom den sist? =P

Missade lite var Storbritannien hamnade någonstans till slut, tror de låg och guppade runt 10-strecket. De måste vara besvikna. Vad ska de hitta på nu? Not feeling it, var min kommentar.

Roligast i övrigt var ju helt klart när den danska sångaren gapade "I wanna fuck you!" efter en 12a från Nederländerna.

Hoppas Georgien "vinner" årets Barbara Dex-award för sämst klädda.



Jag röstade på Island, Schweiz och Tyskland. Vem gillade ni bäst?

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Har så många känslor och tankar att dela med mig av men jag ska till jobbet om ett par minuter så jag bör hålla mig kort.

Först och främst är jag överlycklig att vi är i toppen igen, även om jag är smått hatisk mot Lettland att vi inte kom två.

Innan final trodde jag att vi inte hade en chans att vinna och att vi kommer hamna någonstans mellan 5e och 10e platsen. Är mycket stolt över Eric att hann fick både sång och dans att sitta perfekt ikväll.



Vinnare trodde jag som "betting" ställena skulle bli Estland eller Frankrike. Vad fel man kan ha. Vad hände med Estland liksom??

Min största mardröm skulle bli om Storbritannien eller Irland vann (hatar både Blue och Jedward), men det var ju inte så mycket att oroa sig för trots allt.

Känner inget speciellt för vinnarlåten. Den var inte usel men inte heller bäst enligt min mening. Stör mig mest på att de snodde våran första plats där i mitten av omröstningen. Annars är allt jag har att säga till dem; skaffa er en egen låt för fan!!!



Det var allt just nu från en mycket trött Kajsa (gick upp kl 3 bara för att se finalen) :D

2011-05-15 @ 01:56:20
Postat av: Anonym

Vill börja med att tillägga att lådan som ska skeppas iväg till Sibirien vill jag även slänga in Moldavien! Fick dock inte "skada Kakans moldaver". Så jag tittar över att skicka ännu en låda på egen hand!



Ukraina fick säkert bara röster för sin bakgrund! ;)



Firade Sveriges bästa placering på länge rejält igår, fast firade mest över att vi slog Ryssland. Bara det är en första vinst i sig!

2011-05-15 @ 16:21:37
Postat av: Evve

Kajsa: Det är ett tecken på ett riktigt fan att gå upp kl 3. Bravo där! =P För övrigt håller jag med dig, det börjar fan gå lite överstyr med alla länder som bara har svenskar i hela teamet, dom får väl skaffa egna som sagt! =P



Madde: Moldaver är fina människor. Även de i struthattar. Rikta din ondska åt ett annat håll.

Håller dock med dig om slem-ryssen, hehe =P

2011-05-15 @ 16:33:34
Postat av: Kajsa

Madde, du har min välsignelse. Stoppa ner dem i lådan du, så betalar jag portot :P



Evve, det är väl klart att jag ser finalen live. Finns inget snack om saken :D

2011-05-16 @ 09:18:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback