Förhoppningar - Semi 2

Ja, vänner... Dags för Sverige ikväll då. Jag har personligen 10 rätt självklara finalister från den här semin. Min lista ser ut som följer.

Sverige - Låten är catchig och numret är snyggt, men jag känner mig på intet sätt säker att det går vägen.

Irland - Löjligt effektiv låt. Jag vet inte hur det hände men Jedward har på nåt vis vunnit över mig den senaste veckan. De är fortfarande rätt irriterande men de är ju åtminstone roliga. Riktiga karaktärer som sticker ut. Bör gå till final.

Danmark - Skön allsångsvänlig arenapoplåt. Jag gillar.

Bosnien & Hercegovina - En låt som har växt och växt för mig. En av mina favoriter nu. Love it.

Moldavien - De är hysteriska. Låten är hysteriskt. Men jag tror jag gillar det.

Österrike - Rätt enkel ballad, men fint framförd och hon sjunger bra.

Cypern - Jag gillar låten. Punkt.

Nederländerna - Väldigt enkel radiopoprock. Beror helt på vad de gör på scen. Jag gillar låten men tvivlar på att den sticker ut tillräckligt.

Rumänien - Den är ju vansinnigt mossig egentligen. Men den är trallvänlig och lite gladpop har väl inget dött av.

Estland - Årets mest schizofrena låt. Jag gillade den mer i början. Har hört talas om att det är väldigt svajigt på scen, så det återstår och se hur det går för den.


Det var 10 va?

Jag tror Europa kommer rösta Bulgariens rockskräp till final dock. Bara en känsla.


Kommentarer
Postat av: A-M

Kan nån ge Jedward sin ADHD-medicin?!

Postat av: Kakan

De är sanslösa de där två, varenda intervju jag sett är de likadana. Hyper var ordet sa Bull.

2011-05-12 @ 23:35:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback