Förhoppningar - Semi 1

=)

Första semin är då verkligen inget att hänga i den fiktiva julgranen, men några favoriter finns ändå. Dessa hoppas jag på.

Schweiz - Jag upptäckte inte den här låten förrän jag såg musikvideon så jag vet inte hur det här kommer funka på scen, men jag hoppas på finalplats, för låten är helskön. Löv!

Island - Jag hörde och gillade låten innan jag fick redan på den sorgliga historien bakom (låtskrivaren och den tilltänkta sångaren avled strax innan den nationella finalen så hans vänner gick samman för att framföra hans låt) Jag gillar den fortfarande och vill verkligen ha den i final.

Finland - Jag gillar melodin och även om texten kanske är en aning lökig tycker jag det funkar ändå.

Norge - Efter jag hade hört den här några gånger ville jag bara kräkas på den, MEN första gången tyckte jag den var supercharmig och härlig och de allra flesta kommer ju höra den för första gången ikväll.

Serbien - Lättsamt och trevligt, och hon är bra.

Ungern - Som jag förstått det är hon smått usel på scen, men låten är en av de bästa i år och ska självklart till final från denna svaga semi.

Azerbajdzjan - Kan bli lite seg emellanåt, men är helt klart skön och har en tendens att fastna i huvudet på en.

Turkiet - Inte på långa vägar lika bra som deras andraplatsare från förra året, men det är en trevlig liten rocklåt, och Turkiet brukar ju kunna det här med kul framträdanden.

***********************

Dessa två väljer jag enbart för att de ALLTID går till final, och det finns egentligen inga andra jag bryr mig om, så får jag kanske två rätt iaf =P

Ryssland - Det här tar emot. Det här är min absoluta hatlåt i år. Rent låtmässigt är det här en låt som gör mig aggressiv. Avsky! Vi lär se den i final, men ingen blir gladare än jag om så inte blir fallet. Suck.

Grekland - Jag gillar sångaren, han är karismatisk och sjunger bra och hans del av låten är egentligen helt okej,  skönt grekiskt dramatiskt liksom. Men den där rapdelen säger jag bara... Gaaah!


Armenien lär säkert den smaklösa delen av Europa rösta till final också, men nej... jag orkar inte. Skräp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback