Lite om finalen

Finaldags ikväll då, vänner. Är ni pepp?

Jag har som vanligt den här tiden på året ingen jävla aning om hur det hela kommer sluta. Kanske blir det seger för någon av storfavoriterna Frankrike eller Storbritannien trots allt. Eller kanske någon av uppstickarna Finland, Irland eller Danmark tar det. Eller så har jag inte fattat nånting och Litauens Disneyballad vinner. Jag. Vet. Inte.
Jag vet dock att om Sverige kommer topp 10 kommer jag vara hur nöjd som helst. Herregud, bara pojken kommer över 18-strecket kan vi väl inte klaga.

Önskeseger: Utom Sverige då. Island.

Mardrömsseger: Litauen, Georgien och Ryssland.


Lite om big 5:

Frankrike - Skämsgillar denna. Den är pampig och härligt svulstig. Har dock inte en aning om jag kommer köpa det hela med honom på scen.

Italien - Tycker absolut inte det är dåligt på nåt vis, den är lite mysig liksom. Kanske inte jättespännande dock.

Storbritannien - Jag har stört mig på låten, nej förlåt, refrängen, ända från början. Den lyfter liksom aldrig. Dom är dock bra och levererar. Succé eller flopp? Jag vet fan inte.

Tyskland - Jag gillar att den är totalt annorlunda från allting annat i år. Tror även att den kommer lyfta när man får se hela scenshowen för det är inte mycket till låt egentligen. Men jag gillar.

Spanien - Ännu en skämslåt. Det är en söt och infantil liten popdänga. Förmodligen chanslöst ändå.

Kommentarer
Postat av: Emma

Spaniens låt är härlig tycker jag! =P



Jag har "check my collar collar" på hjärnan just nu... Aj aj =P

2011-05-14 @ 17:43:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback