Om kvällen

Finalisterna: (8/10 av mina förhoppningar)

Serbien - Inget konstigt alls.

Litauen - Detta måste ju vara ett påhitt från jurygrupperna. Vem röstar på det här liksom? Visst hon sjuger bra, men låten är ju ingenting.

Grekland - Scenografin var ju riktigt snygg och som jag sa innan så bar ju sångaren hela låten. Jag skulle dock vilja jaga upp den där lilla Stereo Mike i en tall och sätta ett gäng blodtörstiga Djurgårdare nedanför, peka på den jäveln och säga "Han är AIK:are, ta honom"

Azerbajdzjan - Var mycket bättre än jag trodde. Gulligt liksom =)

Georgien - Jag dör. Mina öron dör. Jag blir sur och grinig av skiten. Sluuuuta skriiik! Jävla påhitt. Skräääp!

Schweiz - Sååå glad jag blir! Det var nånting med liveframträdandet som inte riktigt klaffade för mig, men låten är ju bra. Kul!

Ungern - Blev uppriktigt förvånad att den här gick vidare. Jag gillar ju som sagt låten, men framträdandet var ju plågsamt usel. Såååå dåligt. Hon såg ut som en transa och var stel som en pinne och gjorde inte en jävel glad. Men låten är ju bra.

Finland - Så söt! Enkelhet är bästa taktiken ibland. Jag gillar't.

Ryssland - Skräp. Våldsamt uselt. Han är slemmig, låten suger elefantballe och jag blir bara arg. Förväntat men tråkigt avancemang.

Island - Jag skrek rakt ut och hoppade upp och ned när de läste upp den här som sista land, trodde hoppet var ute. Älskar den! Kärlek!


Övrigt:
* Programledarna var helt okej, lite upp och ned kanske, men jag störde mig inte på dom och det är väl vackert så.

* Gillade hjärtslagen inför varje bidrag.

* Börjar nästan bli lite löjligt med alla dessa länder som använder sig av svenska låtskrivare, svensk kör, svenska koreografer och fan vet allt. Skaffa egna för fan =P

* Riktigt snygg arena och scen.

* Är riktigt förvånad att Norge inte kom vidare, den har ju varit lite favorit från början och de gjorde verkligen inte bort sig på scen. Märkligt.

* Mest uppseendeväckande är väl ändå att Armenien och Turkiet inte kom vidare. Det är alltså länder som har enorm diaspora över hela Europa och har gått vidare till final varenda år. Så går det när man skickar skitlåtar, Armenien!

* Den turkiska sångaren heter Yüksek Sadakat. Har ni tråkigt kan ni roa er med att säga det fort några gånger. Och kanske visualisera er en Jucksäck? Bara jag? Okej...

Roligast i övrigt var dock att en av medlemmarna i det portugisiska bidraget är väldigt lik en av mina bröder. Minus mustaschen. Humor.

 

Kommentarer
Postat av: A-M

Älskar din kommentar om grekland :)

Postat av: Emma

Alltså, vad har hänt? Det var ju bara skit alltihopa! Det enda som gick att lyssna på var ju Georgien... Men inte ens de kan klassas som bra utan mer det som var minst sugigt dåligt!

2011-05-11 @ 14:33:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback