Om andra kvällen

Ursäkta, jag ska bara plocka upp mig själv från golvet en smula. Jisses, vill de ta dö på mig?


Finalisterna: (8 av 10 igen)

Estland - De vann över mig igen med sitt framträdande. Den är lite härlig liksom.

Rumänien - Käckt så det förslår. Sött och fint på nåt vis.

Moldavien - Note to self: Lär dig åka enhjuling. Fråga: Vart får man tag på en sån där hatt? Jag gillar!

Irland - Haha, snacka om att utnyttja bakgrundskörerna, pojkspolingarna hördes ju knappt alls, på gott och ont. Var faktiskt inte alls lika bra som jag trodde. Men värdig finalist.

Bosnien & Hercegovina - Love it!

Danmark - Bra framträdande, bra låt. Självklar.

Österrike - Inte mycket till låt egentligen, men de uttnyttjar det de har till fullo, och det funkar på mig.

Ukraina - Jag kopplade bort den gapiga sången och den kassa låten och fokuserade på sandmåleriet på skärmen bakom istället, det var det enda roliga i en bassäng av dynga.
 
Solvenien - Stör mig nåt enormt på det här. Irriterande skitlåt med ett precis lika irriterande framträdande. Usch.

SVERIGE - Halleluja! Ytterst välförtjänt. Berätta gärna vad som pågick i era tvsoffor ögonblicket när den svenska flaggan till slut dök upp. Här blev det glädjeyttringar i form av skrikande och hoppande. En hel del sådant. Tur att jag bor på landet. De påstår ju att ordningen är lottad, men visst känns det lite som att den norska EBU-chefen ville jävlas lite och la Sverige sist med flit? =P Oh well, vem bryr sig. Vi är i final, vänner!


Övrigt:

* Israel var inte så kass som jag trodde den skulle vara. Hade inte avlidit om den gått vidare.

* Vem, som inte har någon koppling till Vitryssland eller en promillehalt under 3.0, skulle ens komma på idén att rösta på eländet de skickade? Något av det mest obehagliga jag sett på en ESC-scen.

* Jag tycker definitivt Cypern förtjänade en finalplats, men det jag reagerande på mest med den var väl att de påstod att bara är 20 (?!)

Kommentarer
Postat av: A-M

Här kommer lite vad jag tycker:



Irland - gillade lite smått dem hur det lät videon men de var ju urusla på att sjunga på scen. och om de är så hyperaktiva kan de inte ha en ordentlig dansrutin istället för att mest studsa runt på scen.



Cypern - Deras låt var okej men jag älskade deras framträdande. Det var så härligt cirque du soleil-aktikt. besviken att de inte gick vidare.



Ukraina - gillade sandmåleriet. blev sur när de började filma bara sångerskan ("undan med dig jag vill se vad de målar nu!") vilket nog är ett bra tecken på att låten var tråkig.



Moldavien - gillar, men jag minns inte längre låten.



Estland - gillade jag ännu mer. lite häftigt hur den byter musikstil.



Sverige - när det bara var en plats kvar gav jag upp. tänkte inte sitta och hoppas förgäves.. :D

och vad var grejen med bakgrunden? kunde det inte vara pop som det var i sverige istället för en helröd pokéboll kombinerad med japans flagga? och så tyckte jag att början av framträndet var sämre från hur det var i sverige också.

Postat av: Emma

Jag minns en gång då A-M inte brydde sig om Eurovision... ;P

2011-05-13 @ 12:31:15
Postat av: Evve

A-M: Intressant! =)



Emma: Visst är det härligt hur man kan utvecklas till en bättre människa =P

2011-05-13 @ 13:45:12
Postat av: A-M

jag har blivit hjärntvättad!

2011-05-13 @ 21:50:13
URL: http://juldagsbarnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback