Känslor inför sluten

Jag har för länge sedan accepterat att jag är en fullkomlig TV-junkie. Jag ser typ allt. Därför är den här tiden på året något splittrad för mig. Alla serier har sina säsongsfinaler på löpande band och kommer inte dyka upp igen förrän till hösten, men å andra sidan brukar ju säsongsfinalerna bjuda på en hel del dramatik. Tänkte därför sammafatta lite vad jag tycker och tänker efter de avslutande avsnitt jag hittillls sett. Eftersom jag inte följer det svenska schemat är jag snäll och döljer texten för den som inte vill veta hur det går. Markera för att läsa.

Desperate housewives
Rätt väntat ändå att den där elaka gubben skulle gå åt på slutet. Lite onödigt att dra in Lynette och Susan kan jag tycka, det var ju Bree som behövde pluspoängen så att säga. Märks att det är sjunde säsongen när de till och med separerar seriens mest stabila par, Tom och Lynette. Tror nog de reder sig =P. Har inte Bree haft en hel del seriösa pojkvänner på senare tid också? Först var det Carl när hon fortfarande var gift med Orson och så lillpojken på det och nu polisen. Oh well.

Gossip girl
Ja, jag vet. Jag kollar bara för att den ska ta slut nångång. Den här senaste säsongen har verkligen varit snark. Enda behållningen med serien är ju Chuck och Blair, vare sig de är tillsammans eller inte. Den där prinsen hon har skaffat sig nu är ju bara en liten mes och den där Charlie ska vi inte tala om. Och att Georgina är tillbaka? Orka. Kommer följa nästa säsong ytterst sporadiskt.
Brothers and sisters
Fick nyligen reda på att detta var den absolut sista säsongen och bravo för det. Känns som att den här sista säsongen mest varit till för att ge alla sina lyckliga slut och ett avslut nu känns bara naturligt. Se och lär, Gossip girl! Har kännts lite hela säsongen att det gått mot ett avslut, man har liksom inte grötat in sig i intrigerna på samma sätt, typ att Sarah fick en ny pappa plötsligt hade de ju kunnat hålla på med en hel säsong förut. Tack och lov att Tommy inte var tillbaka för att stanna heller, har alltid stört mig på honom =P
Grey's anatomy
Inget slår ju förra säsongens spännande final, men nog lyckades de klämma in endel drama här också. Mest intressant var väl Cristinas graviditet. Jag är splittrad. Nog för att hon alltid har sagt att hon inte vill ha någon unge, och det visste ju Owen om, men det skulle vara intressant att se henne tackla moderskapet. En abort känns väldigt drastisk och definitivt slutet för henne och Owen. Tvivlar på att de skulle ha tre par nyblivna föräldrar på en och samma gång i serien också. I övrigt inga större överraskningar. Att Teddy skulle falla för sin fejkman var väl bara en tidsfråga och Meredith och Derek är ju Meredith och Derek. Jag är inte orolig =P
The Mentalist
Och priset för bästa säsongsavslutning går överlägset till The Mentalist. Lite billigt kan jag tycka att göra Van Pelts karl till the bad guy och på så sätt enkelt ta död på både honom och bröllopsplanerna. Men men... I slutet dock, när Mr. Jane till slut står öga mot öga med RedJohn var jag ju mer än lovligt skeptisk. Hur vet man att det är han? Trodde nästa säsong skulle bli en fortsättning på hans jakt efter hämnd men nu med en RedJohn som man har ett ansikte på så att säga. Ännu mer personligt. Trodde INTE att han skulle skjuta honom, men ju mer jag tänker på det ju mer älskar jag att han gjorde det. Han har ju sagt hela tiden att han skulle ta död på den jäveln om han fick chansen. The Mentalist har för mig alltid varit en väldigt svajig serie. Überlökiga avsnitt har blandats med småspännande. Har alltid tyckt att den varit som bäst när den behandlat mer personliga ämnen och huvudpersonernas privatliv. Ser nu officiellt fram emot fortsättningen. Hur ska de lösa det här? Ska han lösa mord från finkan? Inte för att det var speciellt läskigt på det viset egentligen men jag drömde världens mardröm inatt med RedJohn i huvudrollen och kunde inte somna om på bra länge. Big Brother-Gurkan var med på ett hörn också, men det hör inte hit =P
How I met your mother
Så fort Lily började spy tänkte jag att hon var gravid och mycket riktigt. Gillade fake-outen också, för visst förväntar man sig att han kommer säga "And that's how I met you mother" när han väl träffar den där mytomspunna kvinnan? Tack och lov att han gjorde slut med den där Zoey också, har avskytt henne från början. Och att Barney ska gifta sig? I say no more.

Kommentarer
Postat av: Madde

Det kunde ha slutat illa! Satt i godan ro och läste början av sammanfattningen av mentalist. Kanske ska läsa innan att du var före Sverige. :P



Har fröken någon bra sida för att kolla in dessa serier, så att man kan se på nya avsnitt av how i met your mother? När jag väl tittar så är det oftast ett avsnitt jag sett tidigare. Vääääldigt störande.

2011-05-25 @ 10:17:43
Postat av: Evve

Madelen! Jättejobbig, men ändå sjukt bra, avslutning av The Mentalist =P Jag föreslår tv.blinkx.com eller möjligen surfthechannel.com. Då helst megavideo eller loombo. Kolla ikapp så vi kan diskutera Mr. Janes öde =P

2011-05-25 @ 19:34:41
Postat av: Madde

Det låter utmärkt! Men vi får inte prata allt för högt om det. ;) Min tisdagskvälls-mentalist-buddy Pernilla blir nog lite putt om jag redan vet slutet. :P

2011-05-25 @ 21:35:56
Postat av: Anonym

Det låter utmärkt! Men vi får inte prata allt för högt om det. ;) Min tisdagskvälls-mentalist-buddy Pernilla blir nog lite putt om jag redan vet slutet. :P

2011-05-25 @ 21:36:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback