Idol - Kvartsfinal

Molly "Titanium"
Gillar henne i  såna här upptempolåtar. Detta var väl dock inte hennes bästa. Varken bu eller bä.

Moa "Nothing compares to you"
Låten passar henne, men jag tycker den är vansinnigt sönderspelad och trööökig. Samma som ovan.

Amanda F. "Fire"
Här snackar vi bra låtval, den är ju som gjord för henne. Intressant utan en massa spektakel. Jag gillar.

Robin "Let me entertain you"
Huuur i hela världen kan man på riktigt välja den här låten? Ytterligare ett exempel på en bra låt som är nåt vansinnigt sönderspelad. Dessutom gör ingen den bättre än Robbie. Och ska jag ens nämna outfiten? Han sätter dock tonerna, och jag uppskattar ansträngningen. Han känns lite svennebanan-showig.

Molly "If I ain't got you"
Temat för dagen verkar vara "Låtar jag gillat förut men inte tål att höra längre". Med det sagt så gör hon det faktiskt bra.

Moa "Carry you home"
Det är ju exakt så här hon ska låta. Hur fint som helst.

Amanda F. "True colors"
Fint, avskalat, enkelt, eget. Bra.

Robin "You raise me up"
Ännu ett uttjatat låtval, men det funkar faktiskt. Alla vet ju att pojken kan sjunga, men jag tycker ändå inte detta blev det wow det skulle kunnat bli. Men bra.


Första fredagsfinalen där jag inte hade en aning vem som skulle ryka. Kände mig dock orolig för Fondellen.
Lite förvånad är jag, hon var den mest typiska Idol-vinnaren kändes det som. Men men, nån ska åka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback